Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Voertuig - Honda NS-1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Meer informatie:
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen.
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken.
  Overzicht
Eigenaar voertuig Travel Fast
Soort voertuig Motor
Merk voertuig Honda
Type voertuig NS-1
Kleur Zwart
Bouwjaar 1999
Status voertuig Momenteel in bezit
Opgegeven max. vermogen 8 pk / 6 kW
Opgegeven max. snelheid 125 km/h
Omschrijving
Honda NS1 met de volgende setup:
74 cc, Pirelli Banden. Verder is op de kappen na helemaal goed. Dus ook de tellers, lichten en spiegels. Hij rijd ruim 120.

Kenteken binnen twee weken binnen

UPDATE: 153 km/u op digitale fietsteller, met nieuwe RAM-AIR klep systeem. Draaid meer dan 13500 toeren (door het rood heen), kosten wel een zuiger voor ik de juiste afstelling had.

Op test bank geweest:
Piek vermogen 18.4 KW/9000 min-1 (DIN)/ gemiddeld vermogen 8.2 kw/7200min-1 (DIN)
Koppel: 17.5Nm/3,000min-1 (DIN)

Grappig was dat hij na de 9500 rpm niks aan extra vermogen meer geeft, bij 11500 loopt het vermogen zelfs terug. Vermoedelijk gaan de kleppen "zweven". Dit terwijl het blok toch tot z'n 13500 toeren door loopt.


Helaas reed dit blokje maar 270 kilometer om toen bijna vast te lopen, aangezien de krukas gaat "shimmen" vrees is dat dit niet duurzaam uitvoerbaar is met een honda blok.


  Specificaties
Cilinder 74 cc ori [s]76 cc shindaiwa-c4tech cilinder + kop[/s]
Cilinder (extra gegevens) gewoon ori [s]Aangepaste cilinderkop met kleppen die worden aangestuurd door de kruk, hierdoor 30% brandstof besparing en 43% meer vermogen.[/s]
Carburateur / brandstof 18 mm Ori
Sproeier 135
Tandwiel verhouding 17*38
Uitlaat Origineel
Uitlaatdemper Origineel
Luchtfilter Open lucht inlaat, met filtergaas
Velgen Origineel
Banden Pirelli MT75

  Overige gegevens
Uiterlijk
Ik ga het opnieuw proberen; een NS1 de keuring door te krijgen (vorige keer wel gelukt maar erg duur, ca 475 euri aan het RDW), maar nu met al een NSR (NL type) in bezit (met NL keur). Dus van 2 bromski's naar 1 bromski maar dan wel met kenteken. Foto's van het voertuig volgen morgen.

Foto:

Gadgets / bijzonderheden
Toen Mijn NS1 met RAM AIR en kleppen systeem had. De cilinderkop voor dit systeem is van een 80cc grasmaaier. Het systeem is hieronder uitgelegt door drie tekeningen:

Het mengsel stroom de carter in, via de inlaat klep stroom het mengsel de spoelpoorten in om daarna de cilinder te bereiken.


Het mengsel detoneerd, kleppen zijn beide dicht, druk word nu opgebouwd aan de inlaat kant.


Uitlaat klep open zich en de uitlaat gassen verlaten de cilinder

Helaas is dit systeem niet duurzaam haalbaar omdat de krukas gaat "shimmen" hierdoor lopen krukas lagers uit elkaar.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved