Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Gallery bij voertuig: |
Kreidler RMC Chroo... |
19-12-2005 16:13 uur |
1 afbeelding |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Dikke Dennes |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Kreidler |
Type voertuig |
RMC |
Kleur |
Rood/chroom |
Bouwjaar |
1980 |
Status voertuig |
Niet meer in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
9 pk / 7 kW |
Opgegeven max. snelheid |
100 km/h |
Omschrijving
Compleet gerestaureerd.
Fabrieks nieuwe tank.
Alles opnieuw gepoedercoat en verchroomd.
Blok gereviseerd door Chris Homoet. Beste van ?t beste zit erin.
|
Specificaties
|
Cilinder |
Athena50 |
Cilinder (extra gegevens) |
Getuned door een SOBW monteur, en ex internationaal coreur op Kreidler.
Mahle zuiger bewerkt met chrome veren.
Cilinder heeft geen boosters o.i.d.
Spoelers, in- en uitlaat gevijld tot het maximum. |
Carburateur / brandstof |
18mm BING |
Uitlaat |
Jammarcol. |
Uitlaatdemper |
Jammarcol. |
Luchtfilter |
Origineel Kreidler |
Velgen |
120mm remnaaf velgen. Gepolijst/gecoat |
Banden |
Heidenau K36/1 |
Overige gegevens
|
Gadgets / bijzonderheden
Net na aanschaf heb ik de originele set van de brommer afgetrokken en vervangen voor:
50cc Athena:
Getuned door een SOBW monteur, en ex internationaal coreur op
Kreidler.
Mahle zuiger:
Bewerkt en met chrome zuigerveren.
50cc hogedruk kop.
18mm BING met bijbehorend spruitstuk:
Spruitstuk geflowed. Carburateur gepolijst.
Jammarcol:
Precies op een bepaalde lengte gezet voor meer snelheid.
Had dit uiteindelijk willen vervangen voor een Homoet.
Punten ontsteking:
Als ik verder was gegaan met het verbouwen van de set ging dit er
meteen af. Ik heb 2x de hele ontsteking door laten fikken. Bobine
smolt gewoon.
Cilinder, carburateur, uitlaat, zuiger... Kocht ik allemaal nieuw.
Het hardste wat ik ermee gereden heb is 110km.
De 100 haalde hij normaal altijd wel en bij het in de powerband komen van de 2 trok hij automatisch het voorwiel van de grond.
(Onderin trok het dus nauwelijks, tot de powerband kwam.)
|
|