Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Voertuig - Kreidler RMC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 802 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Gallery bij voertuig:
Naam gallery Kreidler RMC Chroo...
Datum gallery 19-12-2005 16:13 uur
Aantal afbeeldingen 1 afbeelding
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig.
Klik hier om de gallery te openen.
Meer informatie:
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen.
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken.
  Overzicht
Eigenaar voertuig Dikke Dennes
Soort voertuig Bromfiets
Merk voertuig Kreidler
Type voertuig RMC
Kleur Rood/chroom
Bouwjaar 1980
Status voertuig Niet meer in bezit
Opgegeven max. vermogen 9 pk / 7 kW
Opgegeven max. snelheid 100 km/h
Omschrijving
Compleet gerestaureerd.

Fabrieks nieuwe tank.

Alles opnieuw gepoedercoat en verchroomd.

Blok gereviseerd door Chris Homoet. Beste van ?t beste zit erin.


  Specificaties
Cilinder Athena50
Cilinder (extra gegevens) Getuned door een SOBW monteur, en ex internationaal coreur op Kreidler. Mahle zuiger bewerkt met chrome veren. Cilinder heeft geen boosters o.i.d. Spoelers, in- en uitlaat gevijld tot het maximum.
Carburateur / brandstof 18mm BING
Uitlaat Jammarcol.
Uitlaatdemper Jammarcol.
Luchtfilter Origineel Kreidler
Velgen 120mm remnaaf velgen. Gepolijst/gecoat
Banden Heidenau K36/1

  Overige gegevens
Gadgets / bijzonderheden
Net na aanschaf heb ik de originele set van de brommer afgetrokken en vervangen voor:

50cc Athena:
Getuned door een SOBW monteur, en ex internationaal coreur op
Kreidler.

Mahle zuiger:
Bewerkt en met chrome zuigerveren.

50cc hogedruk kop.

18mm BING met bijbehorend spruitstuk:
Spruitstuk geflowed. Carburateur gepolijst.

Jammarcol:
Precies op een bepaalde lengte gezet voor meer snelheid.
Had dit uiteindelijk willen vervangen voor een Homoet.

Punten ontsteking:
Als ik verder was gegaan met het verbouwen van de set ging dit er
meteen af. Ik heb 2x de hele ontsteking door laten fikken. Bobine
smolt gewoon.

Cilinder, carburateur, uitlaat, zuiger... Kocht ik allemaal nieuw.

Het hardste wat ik ermee gereden heb is 110km.

De 100 haalde hij normaal altijd wel en bij het in de powerband komen van de 2 trok hij automatisch het voorwiel van de grond.
(Onderin trok het dus nauwelijks, tot de powerband kwam.)
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved