Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Tjap |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Honda |
Type voertuig |
MB |
Kleur |
Wit & rood |
Bouwjaar |
1988 |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
85 km/h |
Omschrijving
Gewoon een van de vele mooie mb'tjes, heb hem in augustus 2004 gekocht en ben er nog steeds erg tevreden mee. Ik heb er net een nieuwe kabelboom opgelegt en alles werkt: groot licht, klein licht, toeter, remlicht etc.
Nu met nieuwe krukas en SKF lagers.
Na een jaartje met deze setup(50cc imi en 16mm dell'orto) te hebben rondgereden was het tijd dat de cilinder vervangen werd. Via internet kon ik aan een nieuwe krukas komen, ruilen tegen een setje zijkappen en een oude demper voor een mt. Lijkt me een goede ruil.
Daarna heb ik heel even een 50 parmakit op mijn mb gehad maar ik wilde uiteindelijk toch wat meer snelheid en vermogen. Via sales kwam ik een mooie 70cc zeta lc tegen en een 20mm mikuni was ook zo gevonden.
Cilinder en caburateur etc zitten nu weer op het blok, maar ik ben nog een beetje aan het puzzelen hoe ik de radiateur ga bevestigen en aansluiten op de cilinder.
Die zeta uiteindelijk weer doorverkocht en een nieuwe 70 eurocylindro gehaald, afgesteld en ingereden. Ikzelf vind het een goed cilindertje, genoeg vermogen onderin en in toeren gaat ie ervandoor. Ook nog een nieuw K&N sportfilter erop gezet.
|
Specificaties
|
Cilinder |
70 eurocylindro |
Carburateur / brandstof |
20mm mikuni |
Sproeier |
120 |
Tandwiel verhouding |
13:38 |
Uitlaat |
tecno onderlangs |
Uitlaatdemper |
tecno |
Luchtfilter |
K&N sportfilter |
Velgen |
nsr |
Banden |
allebei Kenda |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Tank, achterbrug en vliegwielkap gepoedercoat,
RAL 9001, voor de noobs is dit gebroken wit
|
|