Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
-jaZper- |
Soort voertuig |
Motor |
Merk voertuig |
Honda |
Type voertuig |
MB |
Kleur |
Gif groen |
Bouwjaar |
1981 |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
18 pk / 13 kW |
Opgegeven max. snelheid |
120 km/h |
Omschrijving
een mb8 frame + mijn oude groene kappen van de mb5 + motorplaat
Update: in 2011 ben ik begonnen met het monteren van een in 2010 geimporteerd 200cc viertaktblok.
Na eerst een 125 cb twin gepast te hebben (ong 40kg) toch maar besloten om het veel kleinere en lichtere 200cc 1 cilinderblok van lifan eronder te monteren.
Met zelfgemaakte (op het werk) lasergesneden motorsteunen
|
Specificaties
|
Cilinder |
200cc lifan 4takt |
Cilinder (extra gegevens) |
200cc lifan |
Carburateur / brandstof |
18 mm keihin org cb (die van de 125cc twin) kom nog 28-32mm op |
Sproeier |
100 |
Tandwiel verhouding |
17- 36 |
Uitlaat |
RVS pijp laten buigen en motordemper en flens op gelast |
Uitlaatdemper |
gianelli motor demper |
Luchtfilter |
twin air + extra filter |
Velgen |
mbx |
Banden |
BT045 65 voor + achter, wat anders.... |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
gif groen en het frame is wit, verder zit er een chinees voorkapje op met ingebouwde knipperlichten
update 2011: in dit jaar de MB voor de zoveelste keer compleet nieuw opgebouwd.
Dit maal een cafe racer achtigere uitvoering van gemaakt.
Grote chromen koplamp met xenon, led knipperlichten, R6 9AH accu vanwege de electrische starter en xenon opstarten.
Zadeltje ietswat aangepast ander blok en nog een paar dingen
is een van oorsprong duitse mb8 geweest met duitse papieren, laten keuren bij de RDW tot motor en vervolgens een motorplaat laten maken.
hij is nu af.
|
Gadgets / bijzonderheden
handvat verwarming
xenon
ding dong bel - helaas verloren ergens in 2009....
LED blinkers voor + achter
orginele mb8 spiegels - ook vervangen door betere
paar extra kappen/spoilers - eraf gelaten, geen gezicht...
zelfgemaakt cockpitje met schakelaars (zit ook nog de org cockpit op) - eraf gesloopt na jaren goede dienst
loopt bij 120 km/h 1 op 22 - 1 op 40 inmiddels
en niet te vergeten, een wuppie op het achterlicht - in 2009 gotveredomme gejat! het voetje is nog wel aanwezig
|
|