Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Travel Fast |
Soort voertuig |
Bromfiets  |
Merk voertuig |
Honda |
Type voertuig |
MB |
Kleur |
Wit |
Bouwjaar |
1986 |
Status voertuig |
Niet meer in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
100 km/h |
Omschrijving
Mijn volgende MB was een 80cc getuned door verstraten te nieuwegein. Het was een bloed snel apperaat die niet zo snel optrok. Er was van alles mee gedaan om het zo snel mogelijk te laten rijden. Dus 80 cc en een 24 mm cabrateur met powerluchtfilter en een snelle bos uitlaat. met een sproeier van 220! Slick banden van metzler. en een lachgas installatie (makkelijk zelf te maken van een powerfilter).
|
Specificaties
|
Cilinder |
80 |
Cilinder (extra gegevens) |
80cc orgineel honda getuned door verstraten. |
Carburateur / brandstof |
24 mm Mikuni + Lachgas installatie |
Sproeier |
220 |
Tandwiel verhouding |
16*36 |
Uitlaat |
BOS dubbel pro for NSR |
Uitlaatdemper |
BOS carbon look |
Luchtfilter |
Powerfilter van Mikuni |
Velgen |
MBX80 velgen |
Banden |
Metzler 18/350 en metzler 18/300 |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Dit is de snelste MB waar ik ooit op gereden heb, alles was verbouwd aan dit ding. Met een gewicht van 74 kilo mag duidelijk zijn dat er niks extra's op zat en dus onderdelen vervangen zijn zoals: tank, verlichting, wielen, voorveering, achterbrug en motorblok.
|
Gadgets / bijzonderheden
Begrenzer, lachgas installatie (gemaakt van powerfilter met 1 liter lachgas in spuitbus), platic tank van 12 liter (van een crosser). het opgegeven vermogen is een piek vermogen gemeten door de Technische Politie Dienst te Utrecht (schaverijstraat). Op de motor testbank is deze nooit boven de 10 kw uitgekomen. Wel reed het voertuig 100km/u op een autoteller.
Helaas is deze in belag genomen en is ie vernietigd:(
|
|