Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
speedsnake |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Derbi |
Type voertuig |
Senda SM DRD |
Kleur |
Zwart |
Bouwjaar |
2004 |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
86 km/h |
Omschrijving
De brommer is zo goed als origineel. Dit komt omdat ik hem veel op straat gebruik en daar veel van die blauwe mensen in functie rondtuffen. En als die mij aanhouden ik waarschijnlijk een dikke boete krijg. En heb daar niet zoveel zin in.
Daarom heb ik hem alleen maar ''laten'' (vanwege garantie) ontgrenzen zodat die wel wat meer power heeft. De top is nu op mijn digi teller:
met wind tegen: 75
normaal: 86
met de wind mee: 93
Het is dan wel harde wind he :p.
Ik ben van plan deze zomer nog een keer een bidalot uitlaat of een MK uitlaat eronder te doen omdat ik hem in de vakantie alleen gebruik om een bietjuh rond te rijden op de dijk.
de foto's zijn van begin tot nu dus nr 1 is het begin en de laatste de meest recente
UPDATE
Me senda met me nieuwe aanwinst
Hier een paar betere foto's van mijn derbi:
Er komen nog wel een aantal andere dingen op:
3 weg no fear sticker komt ipv daarvan
komt rood bandenlint op
imi acerbis voorspatbord
TNT achterlicht + remlicht
en een paar nieuw gele stickers
Is allemaal besteld maar ben aant w88 voordat het binnen is. Alles staat klaar voor de verzending bij easyparts maar moet w88 op de gele stickers heb tijd zat boeit me niej hoelang het duurt :{ rij bijna nooit op dat ding :P is dat ik er af en toe mee een rondje kan rijden maar voor vervoer is altijd de fiets makkelijker 8-) en veel sportiever8-)
|
Specificaties
|
Cilinder |
49 ori derbi cctjes |
Cilinder (extra gegevens) |
wordt nog onder handen genomen by MBT |
Carburateur / brandstof |
14mm DO --> 17.5 |
Tandwiel verhouding |
13-52 |
Uitlaat |
ori ontgrendst --> MK seatpipe |
Uitlaatdemper |
--> ovaal onder buddy |
Luchtfilter |
Origineel |
Velgen |
Origineel |
Banden |
vee rubber = egt rommel |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Wat is er gedaan aan het uiterlijk:
stickers:
de nr's 3 en thunderdome sticker @ lichtunit kapje
HEBO stuurpad
Spatbord eraf gehaald en het achterlicht onder de achterkap geplakt met siliconekit.
Rood met zwarte hevelgrips
Wat gaat er nog aan het uiterlijk gebeuren:
grote nr 3 wordt vervangen voor een kleiner lettertyp met het nr: 73
acerbis voorspatbord
andere koplampunit
rood bandenlint
Er zal nog wel meer volgen maar dit staat als eerst op mijn verlanglijstje
|
Gadgets / bijzonderheden
De brommer is voor straatgebruik daarom zit er niet echt snelle shit op. Daarvoor heb ik weer andere apparaten bijv: mijn minibike met tuned 75cc gila en af en toe tuned mk 80
verhaal achter me minibike
Ik was op mijn 12e al veel aan het kijken voor een minibike maar toen die tijd mocht ik er geen van me ouders omdat het te gevaarlijk zou zijn. Toen had ik maar een puch gekocht tijdje opgerede weg en weg gedaan. Daarna had ik een zelfbouwkart van me oom gekrege :lol: waar ik heel veel lol aan beleefde maar toch te weinig was en wou nog steeds een minibike. Het mocht nog steeds niet :( dus toen kocht ik een scooter (buxy) die heb ik aardig ver getuned voor een peugje zonder aangepaste onderdele van mina of pia! uiteindelijk was ik 15 en de kriebels voor een minibike kwamen weer en ging dus weer op zoek. want ik had nog een leuk puchblokje over die ik op mijn zelfbouwkart had liggen met een MK 80 erop. Die er toen alweer af was en toen kwam het idee om een minibike te maken en mij puchblokje eronder te hangen.
Dit framepje kocht ik na een weekje overleg van hem over exc. de velgjes die jammer genoeg al verkocht bleken te zijn!
Het blokje wat eronder moet komen hangen:
Dit blokje liep wel aardig alleen om een onder de minibike te hangen moest er tog een ander spruitje gelast worden :wink:
najah het framepje is nog lang niet klaar voor gebruik dus ik legde het blokje gwoon maar weer ff op me zelfbouwkart:
En toen gebeurde het me cil liep vast jammer maar helaas! Ik was vrij pissed en door mijn lompe bui daarna heb ik per ongeluk de bout om de uitlaat vast te zetten naast de uitlaatpoort afgebroken. Dat maakte niet zoveel uit maar wat ik toen in de cil aan trof was veel erger 2 stukjes uit de wand! Dus ik ging naar de dealer en die zei dat de cilinder niet meer te redden viel :( JAMMER
Maar om het verlies van me cil te verwerken :P ging ik opzoek naar een andere namelijk een giladoni 75 waar ik nu nog mee bezig ben.
Er komt nog een foto van hoe die er nu bij staat
update:28-05-2005
zoals beloofd een fototje van hoe die er nu bij staat:
Zo stond die er vanochtend bij. Maar ik was vandaag vroeg uit en 10 uur thuis en ging dus verder met me minibike. Duz ik heb de de handvaatjes en de remhevels even gedomonteerd en ik ging een bus motip primer halen.
Toen ben ik de bus primer even gaan nuttigen en heb me frame dus in de primer gezet waar ik zelf heel tevreden over ben want het ziet er zeer netjes uit voor een primerlaagje met een spuitbusje!
Dit is het gene wat ik vandaag gedaan heb en ik ben op zoek geweest naar een nieuwe cilinder. En die heb ik gevonden namelijk een splinter nieuwe giladoni 75cc zonder membraan. Deze cilinder komt volgende week naar mij toe.
motorisch:
giladoni 75cc MB tuned
carters pas gemaakt @ MK 80 --> Pas maken @ giladoni +tunen
verlichte koppeling
homemade 24mm spruitstuk
--> proma cirquit
--> 21 mm DO
in de loop van de tijd komt er een HPI 2004 op
Optisch:
-->polini 911 kappen
kleuren:
Zwart
kawa groen
wit
Achter blata velg + blata remmerij
voor puchnaaf
voor deze kleuren combinatie is gekozen omdat de scoot van me broer in deze zelfde kleuren is en dat staat zeer bruut! En het is altijd leuk als je bij een scooter een mini heb staan die eruit afgeleid is
kleuren @ scooter:
Gister was ik jarig en heb toen even een setje puchnaafjes en een polini 911 tankje geregeld. Dit komt als het goed is dinsdag binnen De onderdelen zijn niet nieuw en dat is ook wel te zien maar er is ckerz iets moois van te maken. puchnaven zijn tijdelijk :lol:
Het gaat dus om het tankje en de naven de rest van die minibike en het blok heb ik niet gekocht! Dinsdag zullen er meer updates volgen omdat ik dan weer verder kan met de minibike en volgende week ga ik ook een giladoni 75cc bestellen!
Vandaag zijn de:
Naafjes + bandjes
gashendel (snelgas)
911 tankje inc benzine kraan
Dit spul ziet er aardig goed uit voor de prijs die ik betaald heb er voor!
foto frame + tank
foto naafjes + band
Deze naafjes gaan weer verkocht worden omdat ik toch liever velgen heb omdat je daarmee over het algemeen veel minder gekloot mee heb en je kan er schijfremmen op zetten wat natuurlijk veel beter remt dan de trommels in de naven die ook nog eens heel heet worden naar veel remmen en dan is er de kans dat de binnebandjes knappe en dat wil je niet hebben als je met een snelheid van 90a 100 rijd
volgende week ga ik de velgen halen. Ik ga Sendai velgjes kopen dat zijn imitatie velgen van de grote merken onder de minibikes zoals polini blata en pasini. Daarbij ga ik ook een achterkap kopen van een Blata origami B1 en die ga ik pas maken op mijn polini 911 frame en 911 dreambike tank! +ralf+
De Blata kap gaat niet door er komt gewoon een polini 911 kap achterop maar daaronder gaat wel een snel pijpje kome. Ook heb ik vandaag de krachtbron besteld namelijk een Giladoni 75cc met zuigergestuurde inlaat
Deze cilinder hoop ik deze week binnen te hebben en zodra dit binnen is ga ik de carters erop pas maken en de cil + carters een tune beurtje geve. Ook ga ik volgende week als mijn examens erop zitten velgjes halen die afkomstig zijn van een sendai tai chi minibike met tijdelijk alleen achter schijf + remmerij. Dus volgende week zullen veel veranderingen aan de minibike gedaan worden want ik meot eerst ff me examens make :(:P en dan moet die binne een maandje knalle en evt de kappe gespote zijn
Velgen gaan NIET door dit komt door vage actie verkoper
Ik was vandaag de schuur aan het opruimen en toen kwam ik toevallig nog een homoet 6p tegen :lol: duz ik pak de uitlaat en ga ff kijke of er een mogelijkheid is om de uitlaat onder de minibike te krijge is. Na even wat passen en meten ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel moet lukken daarom ga ik eerst teste met deze 6p en daarna evt nog een yasuni R of een conti CRX
Morgen ga ik de naafjes klaar voor gebruik maken. En ik hoop dat eind deze week me gila nog binnen komt 8) dan ga ik beginne met het aanpassen van me carters op de gila :wink:
vandaag 07-06-2005
Ik heb van het weekend een 21mm carberateur geregeld en de deal over de gilardoni definitief gemaakt . Deze onderdelen worden morgen op de post gedaan en ik hoop ze dan donderdag in ontvangst te kunnen nemen
21mm:
Vandaag 09-05-2005
De giladoni 75cc binnen gekregen. Het is het heel net cilindertje alleen op een paar punten slecht afgewerkt wat ik niet aan kon zien en dus de dremel gepakt en afgewerkt + een licht tune beurtje gegeven. Het ziet er nu allemaal prima uit en de uitlaatpoort blinkt mooi door het polijstbeurtje. Toen ik de zuiger vast had zag ik al glijk dat de zuiger niet van goede kwaliteit was duz ik ga me onbeschadigde 100km oude MK zuiger gebruiken. Want die is helemaal hetzelfde alleen is de kwaliteit veel beter en heeft een enkele dunne zuigerveer :lol:
Vandaag in me vrije middag ook de carters aangepast voor de gila moest toch nog wel aardig wat aan gebeuren maar met de goede freesjes ben ik al redelijk op weg naar het eindresultaat. foto's hiervan volgen 8) Maar me carb is nog niet binnen die komt als het goed is morgen
De carters zijn nog niet helemaal goed afgewerkt maar de rest is al wel gebeurt hij loopt nou heel mooi over in de cilinder waarvan de poortjes ook wat groter zijn gemaakt :lol:
jah nu ik tog aant w88 ben op de HPI en niet kon w88 om al te rijden maar al vast een minibike gekogt. Stelt niet veel voor maar dat heeft de prijs ook cker niet gdaan :p Rijd super bouten zijn vervangen en er zitten andere trekveren in + nieuwe rem schoentjes.
foto:
nog 1
Duz opzich wel leuk ding maar egt chinese kwaliteit als je het vergelijkt met me polini kappen is het egt een WERELD van verschil :lol:
|
|