Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Gallery bij voertuig: |
Tom Sluiters - RS ... |
3-11-2010 11:32 uur |
5 afbeeldingen |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Tom Sluiters |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Aprilia |
Type voertuig |
RS50 |
Kleur |
Zwart |
Bouwjaar |
2002 |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
120 km/h |
Omschrijving
Hallo
Een kleine introductie
Ik heb sinds de zomer een Aprilia RS 50 NM uit 2002. Toen ik de brommer kocht zat er een vrijwel schadevrije Tetsuya Harada Identikit kappenset op. Ook zat er een Gianelli pijp onder. Voor de rest was de brommer standaard. Op de tomtom van een maat van me ging de brommer ongeveer 95 KM/u. Het enige minpunt was dat de tandwielen en ketting binnen afzienbare tijd aan vervanging toe waren. Ik kreeg er ook een vrijwel nieuwe helm van Uvex bij. Dit alles heeft mij 1000 euro gekost. Op dat moment had ik nog geen rijbewijs, en kon ik nog niet schakelen, dus een maat van mij heeft de brommer van Westzaan (woonplaats van de vorige eigenaar) naar Barendrecht (mijn woonplaats), Iets meer dan 100 km.
Toen de brommer aankwam zijn we gelijk naar de parkeerplaats van IKEA gegaan om mij te leren schakelen :{-): . 2 weken na de aankoop had ik eindelijk mijn rijbewijs, en kon ik legaal gaan rijden. in de tussentijd was de brommer even naar Motostore geweest voor een grote beurt, en om een TT begrenzer met morsecode aan te sluiten :^^:.
De eerste maanden gingen goed. Ik pikte het schakelen snel op, en ging elke dag met de brommer naar school enz. Maar helaas kreeg ik een tijdje later een ongelijk. Toen ik langs de oude maas reed op een bochtig, glad weggetje tussen de bomen, rende er opeens 2 meisjes zonder te kijken, voor m’n brommer langs. Zij bleken een verkeersbord aan het omtrekken te zijn : , en rende weg toen ze de bewoner van een nabijgelegen huis aanzagen komen! Het rotte was dat dit ik een bocht gebeurde. door uit te wijken voor de 2 meisjes knalde ik tegen een 1 m dikke boom aan met 40-50 KM/u :(( ! Mijn voorvork was krom samen met mijn cockpitframe, mijn voorkap en zijkuipen waren gescheurd, mijn koplamp was aan gruzelementen, enz... Sinds dien blijft mijn gaskabel ook af en toe steken. Na dit ongeluk rende de meisjes gewoon door :: ! Mijn brommer is alleen WA verzekerd, dus ik kreeg niks terug van de verzekering, en omdat ik de meisjes niet kende, kon ik de kosten ook niet op hun verhalen :(( .
lijstje met de onderdelen die ik heb vervangen:
* Cockpitframe
* Voorvork
* Voorkap en zijkuipen
* Monoseat er gelijk bijgekocht
* koplamp
* Nog wat kleine dingentjes
Hier een paar foto’s van hoe de brommer was na de eerste reparatie:
De setup
DR 80 cilinder
Yasuni HMR/2 uitlaat
Dellorto PHVB 19 DD Ovaal carburateur
Standaard luchtfilter
Stage 6 Koppelingsplaten en veren
13/47 tandwiel verhouding (ik heb ook 14 liggen)
Spuitwerk van Bas (Fablos)
Paar fotootjes:
Bij de brug
Tot zover mijn ''project''
Mvg
Tom Sluiters
|
Specificaties
|
Cilinder |
DR80 |
Carburateur / brandstof |
dellotro phvb 19 dd ovaal, Euro 95, Castrol Power RS |
Sproeier |
118 |
Tandwiel verhouding |
13/47 |
Uitlaat |
Yasuni HMR/2 |
Uitlaatdemper |
Yasuni kevlar |
Luchtfilter |
Origineel |
Velgen |
Origineel |
Banden |
Pitot Sporty's |
|