Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
bladet |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Rieju |
Type voertuig |
MRX |
Kleur |
Oranje |
Bouwjaar |
2005 |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
20 pk / 15 kW |
Opgegeven max. snelheid |
140 km/h |
Omschrijving
Na lang zoeken op het internet had ik toch de echte brommer gevonden. de rieju mrx ik had het helemaal in me hoofd deze werd het. hij stond wel 200 km rijden hier vandaan ergens in duitsland er lag ook een top performance 80cc roze top op, gekocht voor een prikkie met een paar extra onderdelen:
am6 blok, Rieju rr crossvelgen 18 en 21 inch, Rieju rr uitlaat (verkocht), Bak met onderdelen. een goede koop dus .
setup
top performance 80 cilinder
doppler er1 krukas
yasuni cross hm uitlaat
24mm keihin vlakschuif
28mm spruitstuk
orginele ontsteking.
orginele luchtfilterbak
race membraam.
hij trekt met 19mm in de 5 en 6 niet, met 13-52, dus er komt een grotere cabr 21mei binnen :P
er moest nog wel het een en andere gebeuren. er was wat beginnend roest aan de achterkant bij het frame en aan de achterbrug. aangezien ik toen mooi de tijd had om mijn brommer op te knappen (3maanden) voordat ik me rijbewijs uit eindelijk had.
hij stond niet op kenteken, gelukkig had ik europese goedkeurings papieren en hoefte ik niet in nederland voor een complete controle bij rdw te zijn. alleen verlichting check. bouwjaar, framenummer, en nog wat kleine dingen. gelukkig geen test voor vermogen.
wat er toen aan gebeurd is:
- Frame + achterbrug overgespoten.
- nieuw achterlicht
- nieuwe achterband
- nieuwe voorband
- nieuwe ketting en tandwielen
- nieuw vliegwielkapje
- nieuw tandwielkapje
- nieuwe kickstarter veer
- 9mm prop waar die nog 70km/h mee liep. was voor de keuring.
- remklauw achter nippel * afgedraait wou niet goed afdichten* nu wel!
- malossi drukveren
- doppler er1 krukas
- nieuwe lagers
- nieuwe keeringen
- nieuwe bougie
- nieuwe bougie kabel
- nieuwe bougie dop
- Race Membraam 4 kleps
- Spruitstuk uitgevijlt naar 21mm
- nog wel wat, ik zou nog wel wat vergeten zijn
zo kocht ik hem:
achterbrug was gebeunt met spuitbus
nog wat kleine puntjes waar roest zat:
toen ging het hele spul naar de spuiter heen, en zag er strak uit:
nu kon het monteren beginnen: dat witte bij de achterbrug as gat, is '''vet''
het bewijs van de top performance roze top; met oude blok
met achterbrug:
voorvork erin, en luchtfilter ontgrenst : mooi zwaar geluid nu
zeikant:
na stukje toeren,, hij is knap he?
voorvork(L):
Foto's van het gereviseerde blok + Doppler er1 krukas.
totaal plaatje
warm dat word ie:
21inch voorvelg en 18inch achtervelg te koop voor rieju rr:
moet nog even foto's posten met nieuw blok eronder ;D
zo dat was dan ongeveer mijn project.
Nieuw project, begonnen met een tpr 86 cilinderkit.
Bestelling bij josdijkman gedaan van de tpr 86 binnen 2 dagen binnen.
24mm carbr gekocht
24mm spruitstuk
langeslag krukas + cilinder
lagers vervangen
carters ongetuned (eerst kijken hoe dit loopt)
vandaag het spul allemaal gemonteerd en ook al lopend,
orginele 50cc uitlaat met tpr 86 dikke koppel dus
moet nog worden afgesteld foto's komen nog./ alleen ik heb een probleem met het luchtfilter, wat ik niet passen krijg
2juli 2010
word geupdate over paar dagen. ( ik kan nu niks i.v.m. hechtingen in de voet aan de onderkant.
|
Specificaties
|
Cilinder |
TPR 86 lange slag krukas 32mm uitlaatpoort |
Cilinder (extra gegevens) |
TPR 86 lange slag krukas 32mm uitlaatpoort |
Carburateur / brandstof |
24mm keihin + 24mm spruitstuk |
Sproeier |
100 |
Tandwiel verhouding |
13-52 |
Uitlaat |
Orgineel Ontgrenst |
Uitlaatdemper |
Orgineel |
Luchtfilter |
pvc maar moet vervangen worden dit is 10x niks ! gewoon niet goed |
Velgen |
gouden velgen, Voor 21'' - Achter18'' |
Banden |
dikke spaai band met noppen |
|