Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Gallery bij voertuig: |
Porsche 928 s4 |
16-12-2005 10:16 uur |
4 afbeeldingen |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
honda_for_life.com |
Soort voertuig |
Auto |
Merk voertuig |
Porsche |
Type voertuig |
928 |
Kleur |
Zilver |
Bouwjaar |
1987 |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
320 pk / 235 kW |
Opgegeven max. snelheid |
270 km/h |
Omschrijving
Het is dus een 928 S4
een echt "race kanon" zeker voor zo'n oude bak is hij erg snel (Porsche heefd met de 928 in de Grand Turismo gereden)
nog in perfecte staat met weinig km(voor een 18 jarige auto)
De 928 S4 werd in 1987 ge?ntroduceerd als het model met dezelfde motor voor alle markten.
De 4 in S4 staat voor de vierde belangrijke stap in de ontwikkeling van het model, zoals de
944 S2 de tweede ontwikkelserie van het model is, en niet voor de vier gebruikte
nokkenassen. De VS, Japan, Canada ('85 en '86) en Australi? ('86) hadden immers reeds een
model met vier nokkenassen, terwijl de rest van de wereld nog steeds de 928 S met twee
nokkenassen had. Door sommigen wordt de 32-kleppen 928 S ook wel S3 genoemd maar
Porsche bleef bij 928 S, waarschijnlijk om marketingtechnische redenen. De 928 S4 had een
verbeterd luchtinlaatsysteem met een resonant afgestemde luchtstroom waardoor de curve
vermogen als functie van toerental breder werd.
Het maximum vermogen werd 235 kW bij
6000 toeren en het maximum koppel 430 Nm bij 3000 toeren. De kwartmijl duurde volgens de
fabriek met de S4 vanaf stilstand 14.2 seconde, en 0 naar 100 km/u 5.9 seconden.
Om de temperatuur in de cilinders te verminderen werden olie-injectoren in het huis van de
krukas geplaatst, zoals reeds gebeurde in de 911 sinds 1971. Een nieuwe versie benzineinjectie
met een sensor voor detonatie werd toegepast op de 928 S4. Daardoor ontstond er
meer vrijheid in benzinekeuze. Verder werd de vroegere koppeling met twee platen vervangen
door een enkelplaatskoppeling met grotere doorsnede.
Het plaatwerk werd met de S4 voor het eerst na 10 jaar veranderd door middel van nieuwe
bumperpanelen voor en achter, inclusief verlichting. Deze beoogden zowel verbeterde
a?rodynamica als een moderner uiterlijk. Hierdoor was een nieuwe front-spoiler nodig en
tegelijkertijd verscheen een nieuwe, opklapbare achterspoiler. Ook vanwege de a?rodynamica
verschenen er elektrisch bedienbare flappen voor radiator en een plaat onder het
motorkompartiment. De remklauwen v??r en de maat van hun 4 remcilinders (van 2x36mm en
2x42mm naar 2x36mm en 2x44mm) veranderden om ongelijkmatig slijten van de remblokken
tegen te gaan. De remcilinders bleven achter gelijk. Ook de achterwielen- en bandenmaat
veranderde, nl. naar 8Jx16" met 245/45VR16. V??r bleef de wielmaat 7Jx16" met
225/50VR16 banden, zoals in de '85- en '86-modellen rondom werd gemonteerd.
In het voorjaar van '87 werd het schakelprogramma van de
automaat veranderd. Daarvoor startte de automaat altijd in
de eerste versnelling vanuit stilstand en schakelde terug
naar de eerste versnelling met een merkbaar schokje, kort
voor het tot stilstand komen. Met het nieuwe programma
werd het mogelijk vanuit de tweede versnelling te starten
door met weinig gas weg te rijden en weer terug tot
stilstand te komen eveneens in tweede versnelling. Rijdt men echter weg met veel gas dan
schakelt het nieuwe programma terug naar de eerste versnelling.
|
Specificaties
|
Cilinder |
8 X 625 = 5000cc |
Cilinder (extra gegevens) |
Watergekoeld, V-8 en het blok ligt voorin |
Carburateur / brandstof |
Bosch brandstofinjectie brandstof= euro 95 |
Uitlaat |
origineel |
Uitlaatdemper |
origineel = bruut |
Luchtfilter |
vreemd geval word vervangen zodra ik erin ga rijden |
Velgen |
Lichtmetaal voor:7J X 16 achter 8J X 16 |
Banden |
Origineel |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
ziet er goed uit voor een 18 jarige bak
|
Gadgets / bijzonderheden
het is een automaat
1 van de eerste auto's waarbij standaard een cd speler zat
ding heeft zelfs std cruise control en bandendruk sensors
hij was toen zelfs sneller dan de 911 nu scheelt de top met de 911 turbo S maar 40km/u
|
|