Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Saknet |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Honda |
Type voertuig |
MB |
Kleur |
Zwart |
Bouwjaar |
Niet opgegeven |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
65 km/h |
Omschrijving
rijd er op sinds opknappen in lente 2006, 100% schadevrij 100% opgevoerd.
Wat ik momenteel nog moet fixen, en pas ga doen nadat ik mn scooter rijklaar heb:
accu laad niet bij
oorzaak trillingen in stuur (slecht voorwiel)
lekkende voorvorkkeerring
remlicht
knippers erop (kleintjes)
toerenteller
kmteller
dashboardlampjes
drijfstang vervangen
lente van 2008
Mn malossi stukeglopen (flink te heet), drijfstang doormidden gebroken van mn net 2500km geleden gereviceerde blokje (die wel erg trilde zonder balansas), Ik heb inmiddels het vermoeden dat ik beter van te voren even de krukas slingering had moeten controleren en zonodig verhelpen, om iig die oorzaak uit te sluiten. Had nl nieuw big end in laten persen door lokale bromzaak. Maar ik zal hem alsnog eens meten en mn bevindingen hier plaatsen.
heb ik nu als noodoplossing, blokje met een gaar drijfstangoog (door stukgelopen naaldlager), dus moetik hem constant boven 3000 toeren ofzo houden (dan rammelt hij niet)
Zit een deuk in de luhao (ik ben onschuldig) waardoor hij een nog lagere powerband heeft, en dat bevalt goed.
2007:
naaldlager geknapt eurokit zuiger gesneuvelt drijfstangoog naar Walhalla, ander blokje opgelapt, nieuwe zuiger erin, week later weer zuiger stuk en malossi aangeschaft.
had hier een hoogtoerige uitlaat op, reed best wel leuk, behalve dan dat de boel onwijs trilde.
2006:
eerst met 49,9cc, maar dat bleek levensgevaarlijk, heb veel enge momenten meegemaakt, op wegen zonder fietspaden.
Toen maar met 70eurokit.
kan ik beunen ofwa?
|
Specificaties
|
Cilinder |
70eurokit |
Cilinder (extra gegevens) |
hier en daar mist er al wat nicaseal, maar vrdr geen problematische zuigerspeling ofzo. |
Carburateur / brandstof |
20mikuni / 1:50 mengsmering |
Tandwiel verhouding |
15/38 |
Uitlaat |
luhao |
Uitlaatdemper |
Origineel |
Luchtfilter |
ori |
Velgen |
ori |
Banden |
Origineel |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
ergens in 2004 frane zwart gepoedercoat
|
Gadgets / bijzonderheden
12volt elektronica
handvatverwarming
Rubber ingevet met dure red rubber grease
|
|