Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Gallery bij voertuig: |
Goedkoop een puch ... |
21-8-2008 21:25 uur |
75 afbeeldingen |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Niek de Wildt |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Puch |
Type voertuig |
Z-one |
Kleur |
Zwart/oranje |
Bouwjaar |
Niet opgegeven |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
10 pk / 7 kW |
Opgegeven max. snelheid |
110 km/h |
Omschrijving
Is een lekker stevig model met veel betere remmen als een maxi-tje (kan ook iemand normaal achterop)
mede dankzij het stevige frame en de std dikkere achterbrug en voorvork, en volgens mij zijn de veren ook anders.
Hierop voelt het teminste niet alsof de wereld vergaat als je 80 rijd.
blokje gereviceerd en nieuwe setup.
NIEUWE SETUP:
-polini 65cc membraam cilinderkit, bewerkt.
-65cc hoge drukkop, bewerkt.
-dellorto 21mm carburateur met goed powerfilter
-malossi mhr racing membraan verhogings spruitstuk voor 4 kleps.
-4 kleps carbon membraan.
-puch carters volledig bewerkt.
-volle krukas.
-secundair tandwiel verstevigd
-race koppeling / bewerkt 7500-8000 toeren afgesteld.
-koppelingshuis verstevigd
-hpi ontsteking (of origineel met interne bobine en afgedraaid vliegwiel en sterkere contactpunt veer)
-betere lagers.
-betere keerringen.
10pk 110km/pu op een puch...
wel de Z-one dus std steviger: frame, achterbrug, voorvork, remmen en volgens mij ook veren
ga misschien nog alleen nog ff het een buis tussen het frame lassen.
hij gaat licht vertand worden en harder dan 70 zal ik er niet continue mee rijden.
OUDE SETUP:
-70cc TCCD onbewerkt want kut nicasil (8poorter 2 boost)
-Cilinder afgewerkt
-carter bewerkt: doek erin gefrot en een boormachine met m6 boor gebruikt (freest perfect)
-70kop eerst 50kop beun-boormachine-bougie afgedraaid.
-afgedraaid vliegwiel met 1,35 voorontsteking
-verlichte koppeling met sterkere veren
-15mm bing carb + spruit 92, met gasnaald rijkst en Schuimpje
-Techno (terugloper, erg zeldzaam, heerlijk pijpje)
-zwart met oranje velgen, gele prox stickers, breedere banden
-Je kan bijkoppelen aangezien het een aanloop blokje is, dit is relax als je gewoon in lage toeren wilt cruisen/optrekken.
mooiste puch geluid dat je ooit zult horen, bijna 4takt achtig.
(ik upload nog wel een x een filmpie)
top ruim 80 trekt vooral lekker en heerlijk geluid
VOOR MENSEN DIE MEER INFO WILLEN OVER:
vliegwiel afdraaien
ZIE HIER WAT IK HEB GELEERD/GEEXPERIMENTEERD:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
|
Specificaties
|
Cilinder |
polini 65cc membraam cilinderkit, licht bewerkt met 65cc hoge drukkop, licht bewerkt. |
Cilinder (extra gegevens) |
puch carters volledig bewerkt.
volle krukas.
secundair tandwiel verstevigd
race koppeling / bewerkt 7500-8000 toeren afgesteld.
koppelingshuis verstevigd
onsteking zonder externe bobine.
betere lagers.
betere keerringen. |
Carburateur / brandstof |
dellorto 21mm carburateur met goed powerfilter en malossi mhr racing membraam verhogings spruitstruk voor 4 kleps dus met 4 kleps carbon membraan |
Uitlaat |
Techno (terugloper, erg zeldzaam, heerlijk pijpje) |
Uitlaatdemper |
Hoort bij uitlaat |
Luchtfilter |
goed powerfiltertje |
Velgen |
std. maar dan Oranje |
Banden |
breder dan orgineel |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Oranje velgjes en gele prox stickers
|
Gadgets / bijzonderheden
Je kan bijkoppelen aangezien het een aanloop blokje is, dit is relax als je gewoon in lage toeren wilt cruisen/optrekken.
oude blok heeft het mooiste puch geluid dat je ooit zult horen, bijna 4takt achtig.
(ik upload nog wel een x een filmpie)
|
|