Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Gallery bij voertuig: |
MTX-R2 |
13-2-2008 22:54 uur |
6 afbeeldingen |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
grasmaaier89 |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Honda |
Type voertuig |
MTX-RII |
Kleur |
Geel/zwart |
Bouwjaar |
1993 |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
12 pk / 9 kW |
Opgegeven max. snelheid |
110 km/h |
Omschrijving
De orginele MBX 80 Cilinder 50.25mm
21mm Mikuni, vanwege slechte resultaten van de originele 18mm Keihin
proma mbx uitlaat, goeie powerband van 5K tot 10K.
Wegbandjes
Bridge Battlewing voor (met witte letters)
Bridge Battlax achter (met witte letters)
iris gold ketting
|
Specificaties
|
Cilinder |
HM origineel |
Cilinder (extra gegevens) |
50.25mm |
Carburateur / brandstof |
21mm Mikuni / Originele GJ1G spruitstuk van 24mm :) |
Sproeier |
160 (iets te rijk) |
Tandwiel verhouding |
17/53 |
Uitlaat |
proma gp 80 MBX80 |
Uitlaatdemper |
Verbogen proma, kijk maar de foto's! |
Luchtfilter |
Origineel met een gat erin. |
Velgen |
21 voor 18 achter |
Banden |
brigde 130/90/18 achter, voor bridge 90/90/21 |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Schijfrem voor.
Past vrijwel elke moderne voorremklauw op.
4bouts achtertandwiel
Echt hetzelfde frame/kappenopbouw als een MTX125/200 (muv de nieuwere types MTX Beach Hunter etc.)
Een remklauw van de NS1 kan zonder aanpassing op de achterbrug. Daar zit al een mooi bevestigingspunt voor de adapter.
Past zonder moeite NS1 velgen onder. Enigste aanpassingen is een adapter voor de voorremklauw en wat tussenbuisjes voor de achterbrug.
Zwaar en log, wat m perfect in de bochten maakt.
Dit is btw het basisconcept geweest voor de meeste moderne schakelbrommers van tegenwoordig. Kijkend naar alles zo compact mogelijk te maken in een kleine ruimte en zo praktisch te maken als t maar kan.
|
Gadgets / bijzonderheden
Gaat aardig snel voor een crosser zonder racekappen.
Op een NSR zal hij wel de 120 halen met gemak, dus... vrijwilligers iemand? Kom maar naar Bergen op Zoom!
|
|