Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
9415 | Willyp | 14-5-2003 19:25 | Technical Forum | 327 | 8 |
Topicpost | |
Gepost door: Willyp | Gepost op: 14-5-2003 19:25 |
Ok. voel me beetje genaaid hiero, ik was dus met mijn blok naar mijn locale brommer zaak gegaan en hij vroeg 500 euro voor revisatie, waarvan 200 euro manuren en 300 euro aan onderdelen omdat deze niet ofwel moeilijk te krijgen zijn. Ik vroeg dus om het blok klaar te maken voor een 70cc.. dus natuurlijk heb ik het niet doorlaten gaan. maar wegens vrees om het blok te naaien (heb ik al een keer gedaan; blok was gescheurt toen tijdens open halen). Dus ik vroeg em enkel open te halen, 3 van de 6 bouten waren al open, de andere 3 schroeven daar was de kop van dol. hier vroeg hij dus 48 euro voor, hij schatte ong. 60 min werk eraan, ik heb dus met mijn stomme kop nog eens ja gezegt, toen ik later erover nadacht voelde ik me dus best genaaid hierover, alleen 3 bouten moesten nog maar los. Nouja pech gehad, morgen mijn blok gespeleten terug..... verder..... Nou ging ik terug naar de Onderdelen shop van die zelfde zaak, omdat ik dus zelf nu de onderdelen erin moet gaan zetten. Dus ik ging informeren en hij zei mij dat het niet uitmaakt kwa kruk as als je over stapt naar een 70cc maar het alleen maar uitmaakt qua lagers, hij raadde mij C4 aan. dus ik vroeg me af of dit waar is over dat kruk as gedoe, mijn oude kruk as is nog helemaal ok. Volgende vraag, ik haalde dus mijn zuiger uit mijn cilinder vandaag en de ringen om de zuiger ( de opening ervan ) zaten niet aan de uitlaat kant (dit moest toch??) de onderste ring zat bij de inlaat en de bovenste iets daarnaast, is dit goed? weer volgende, als ik nieuwe zuigeringen erin zet, moet ik dan ook weer inrijden? zo ja hoeveel km dan? laatste vraag, zijn er nog verschillende koppelings druk veren voor de tsx? en ik zag maar 3 koppelings platen in mijn carte... en ik las over al dat er 4 in moesten zitte??? well that's prutty much it |