Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
9396 YAMAHAFREAK 13-5-2003 23:28 Technical Forum 2628 38

Topicpost
Gepost door: YAMAHAFREAK Gepost op: 13-5-2003 23:28
ik heb weer een geniaal id gekregen!
eigenlijk neit helemaal van mijn maar goed
ik heb op zolder nog een 1300cc dubbelnokker injektieblok uit een Daihatsu Charade liggen en nou kwam iemand van t Yamaha Tweetakt forum op t id om daar een 2takt van te maken!
Nou dacht ik bij mezelluf: dat moet kunnen en bovendien is t blok zowieso neit meer zo'n geweldig ding dus waarom neit (zit ook geen computer aan).
de kleppen kunnen er wat mij betreft inblijven omdat ik t 2takt diesel id wil volgen. alle kleppen worden uitlaatklep. als de zuiger dus naar beneden beweegt (door de ontbranding dus) en bijna beneden is gaan de uitlaatkleppen open (iets eerder als de inlaatpoorten)
en ze sluiten iets eerder als de inlaatpoorten
de nokkenas moet dus zowieso verlast worden

nou heb ik dus een paar vraagjes:
kan ik de spoelpoorten achterwege laten zonder montage van een turbo? of heb ik die toch echt nodig voor het ontwikkelen van voldoende (carter)druk?
en hoe kan ik die carterdruk t beste creeeren?
ik neem aan dat t volume van t carter kleiner moet zijn dan t volume van de cilinders+verbrandingsruimtes?

voor de inlaatpoorten dacht ik trouwens gewoon aan een flinke staalboor (beetje klooien met timing) en die van buiten af door t blok heenrossen en dan n buis in dat gat maken en op die buis een carburateur(+membraan?) monteren.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved