Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
9318 | Daan Da Man | 10-5-2003 12:20 | Elektronica Forum | 1020 | 12 |
Topicpost | |
Gepost door: Daan Da Man | Gepost op: 10-5-2003 12:20 |
Ik kreeg dernet een spontaan idee. ik vroeg me dus af (voor de elektrotechneuten onder ons) of het mogelijk was om onder je teller (toeren of km whatever) een motortje te hangen (stappen maybe?) dat heel precies toerengestuurd is. het is dus de bedoeling om een sensor(mageneet reader ofzo) aan je wiel te hangen. als deze ziet dat je wiel 2 keer per seconde ronddraait dat hij het motortje aanstuurt om de daarbij behorende toeren te draaien. het is dus de bedoeling dat hij met een eenvoudige programeerbare chip de werkelijke snelheid blijft aangeven bijv als je een andere bandenmaat neemt, en om de originele afweiking af te schaffen. er zijn namelijk zooo veel mensen die een fietscomputer gaan kopen. en eigenlijk vind ik t kut om te kijken naar een klein vierkant apperaatje terwijl ik een mooie grote apriliateller heb.... in princiepe moet dit heeel goedkoop kunnen lukken, dat weet ik zeker. misschien iets om in het pro-forum te worden gezet ofzo Dit bericht is ge-edit door Daan futura man op 10-5-2003 12:26 |