Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
9162 rs oxbow 3-5-2003 16:23 Main Forum 707 15

Topicpost
Gepost door: rs oxbow Gepost op: 3-5-2003 16:23
Op 17 april 2003 werd ik aangehouden door 2 agentes en werd mij verteld dat ik moest meekomen voor een rollenbank controle

proces verbaal nr…………


Ik wil hier tegen in beroep gaan om de volgende redenen:
Een brommer mag volgens de wet een maximum constructiesnelheid van 45km per uur mijn brommer
is getest op de curvometer. en de uitslag van de test is volgens mij onmogelijk hoog!


de motoragent die de meting uitvoerde had blijkbaar geen ervaring met schakelbromfietsen, type aprilia rs50 ,
want pas na de 3de poging, en veel gekraak en mishandeling van mijn versnellingsbak slaagde hij er in om de meting te kunnen uitvoeren.


tijdens de meting zat de agent niet met zijn volledige gewicht op de bromfiets
waarbij het achterwiel onbelast draaide en werden er toerentallen bereikt welke bij normaal weggebruik ,onmogelijk zijn namelijk ongeveer 14000 rpm! terwijl hij op de rijweg niet in staat is om 11000rpm te behalen!
(rekening houdend met het gewicht ,de luchtweerstand en de weerstand op de weg)
de uitslag van de meting bedroeg een snelheid van 70km/h.
welke op de openbare weg niet te behalen is met deze bromfiets klasse b.
ook was ik zeer verward tijdens het opstellen van het proces-verbaal, als ik uitleg vroeg bij feiten op het proces-verbaal
kreeg ik een zeer technische uitleg waar ik niets aan had,

ik was in het bezit van een rijbewijs a3 voor dit type bromfiets, en verzekering, en het gelijkvormigheids attest van de bromfiets

na de meting en opstellen van het proces verbaal werd de brommer inbeslaggenomen, en mocht ik vertrekken.
er werd mij echter NIETS! verteld over hoe ik mijn brommer kan terug krijgen of hoelang bij inbeslag word genomen!

Volgens mij is de uitslag van de meting verkeerd! En niet als bewijs bruikbaar
Hierbij vraag ik dan ook om het proces-verbaal af te wijzen of hiermee rekening te houden.

DIT IS DUS EEN BELGISCH KEZWAARSCHRIFTJE vanaf 55 nemen ze hem in beslag,

maak ik een kans? ik ga het nog een beetje perfectioneren en beleefder maken.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved