Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
911 | Christian-tsx | 23-11-2007 0:04 | Project Topic | 3091 | 16 |
Topicpost | |
Gepost door: Christian-tsx | Gepost op: 23-11-2007 0:04 |
Welkom bij mijn project 'suzuki tsx project'. Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen. het verhaal: ik heb m'n tsx gekocht van m'n broer, toen ik 15 was. helemaal opgeknapt toen. niet orgineel, maar wel mooi. zelf alles gespoten, en het kapwerk laten doen. hier een foto: maar gewoon spuitwerk blijft niet zo heel lang mooi. en orgineel vind ik ze toch veel mooier. dus besloten om em langzaam aan zeker orgineel te maken. lente 2007 helemaal uitkaar gehaald om te restaureren. via m'n werk 2 componentenlak besteld. frame daar in de ijzermenie laten spuiten, en zelf de 2k lak met de compressor gespoten: ik heb toen ook vanalles nieuw gekocht. allemaal orgineel suzuki: splinternieuwe achterbrug! zijn niet meer te vinden bijna nieuwe monoveer(niet zo'n doorgezakt ding) helmslot spiegel bagage rek (zgan. orginele lak) schakelaar dodemans knop en nog paar klein spul. heb nog een paar andere dingen laten poedercoaten. hier de gekochte onderdelen: zo'n nieuw helmslot zie je niet vaak meer: alles klaargelegd voor het opbouwen: halverwege het opbouwen: nieuwe achterbrug goed te zien: het wachten was toen nog op het blok. hij liep vlak voor het restaureren ineens heel slecht. probleem was de krukaskeering. dus het hele blok moest uit elkaar. ik heb em toen direct laten reviseren: - nieuwe krukas lagers - nieuwe krukas - keeringen - pakkingen blokkap al eerder laten poedercoaten. setup toen: 50cc orgineel. (met membraam) 12mm orginele uitlaat origele demper. aan het kapwerk heb ik niks gedaan. dit heb ik altijd goed gepoetst, dus het glimt nog net zoals 2 jaar terug m'n orginele uitlaat heb ik ooit bij een partij onderdelen gekocht. die heb ik ook gespoten. het hitteschildje is gepoedercoat: eindresultaat: bij mooi weer : toen tijdje niet veel veranderd aan m'n tsx. totdat ik van hannes hier op het forum een complete achterkant heb gekocht: - stalen achterspatbord, met het achterste gedeelte wat er niet vaak opzit - orgineel achterlicht met de daarom horende knipperlichten - plastic achterspatbord. dit alles zonder roest of rottigheid. ik ben er erg blij mee. vooral met het ijzeren spatbord, deze zijn bijna altijd rot. op de motormarkt heb ik toen 4 knipperlichten voor op het stuur gekocht. van die 4 heb ik 2 mooien gemaakt. resultaat: bij deze foto's zit er een gianelli uitlaat met chromen demper op. de orginele demper zit er nu weer op. 24-11-'07: ik heb een compleet blok gekocht van motoimport. orgineel blok. het was een goed blok volgens hem, er was niks aan te zien. hij heeft mij daar mooi mee bedondert, er mankeerd vanalles aan: - kickstarter doet het niet goed, en is vastgelast - stukken van het carter af (waar het bloknummer opstaat) - carburateur is eraf gedraait, ik zou deze er ook bij krijgen hier wat foto's, ik heb het blok toen al schoongemaakt. toen ik het kreeg zat het onder een dikke laag zand/olie/vet. echt een bende. hier het beschadigde carter : hier de gelaste kickstarter: moet dus nieuw asje +kickstarter in. er was nog iets met het blok, er zou volgens motoimport een orginele suzuki cilinder onder zitten. hij heeft nog speciaal gekeken of dit op de cilinder stond, dit was het geval. maar er bleek dus helemaal geen orginele cilinder onder te zitten. maar een 50 snel. misschien wel een belgische, dat weet ik zo niet. ik kijk wel hoe deze loopt met een orginele carb. en uitlaat. foto: er waren gelukkig ook goede dingen aan het blok: het vliegwiel is zo goed als nieuw: [url]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BBW3XN7V.jpg[/img][/url] geen speling op de krukas en bigend. de plannen: ik heb nog een sloopblok liggen. dit is opzich een goed blok, maar de krukas zat vast. heeft waarschijnlijk een hele tijd buiten gelegen hier een foto van de krukas die eruit kwam de carters van dit blok zijn nog helemaal goed, dus is het plan om de inhoud van het gekochte blok over te zetten op die carters. hier paar foto's: heb het gat waar de krukas in komt gepolijst. deze zag er net als de krukas uit. deze carters heb ik even overgespoten: toen begonnen met het oude blok uit elkaar halen. er blijkt 1 krukaslager kapot te zijn. toch zat er geen speling op de krukas hier bezig met de koppeling: oliepompje nog in goede staat: pompje in het nieuwe blok gezet: hier de versnellingsbak nog gedeeltelijk in het oude blok: en hier met veel geknooi in het nieuwe blok: omdat 1 krukas lager vervangen moet worden kon ik nog niet verder. wil er wel graag een orgineel lager in hebben. hier het eindresultaat van vandaag: en nog even wat foto's van de tsx gemaakt, brommer is wel smerig: Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 7-12-2007 om 12:21 uur. |