Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
9103 Nasic 30-4-2003 14:14 Main Forum 4738 26

Topicpost
Gepost door: Nasic Gepost op: 30-4-2003 14:14
Naar aanleiding van daan's am5 topic, en nog wel veeeeeeeel meer van die voorbeelden, open ik hier een topic, waar iedereen uit kan leggen hoe die aan zn kennis komt, en hoeveel hij weet.

vaak word er nl onderschat wat iemand wel of niet weet, en daar kan ik me nogal aan ergeren.

ik trap zelf af:
3 jaar geleden keek een beetje rond op internet....... ik wou eigenlijk geen brommer, maar kwam toevallig op destijds www.aprilia2000.com verzeild.

na daar een tijdje rondgegeken te hebben wist ik het zeker: er moest een rs komen. dus half jaar later stond dit bakkie bij mij thuis:

zonder enige kennis gekocht. enigste wat ik wist was dat ie links stilstaand om was gevallen. oom had ik wel meegenomen. die vond um motorisch goed klinken. keb toen achterop een stukje meegereden, en vond het zelf allang oke (was verliefd)

hiermee een half jaar verzekerd, maar zonder certificaat mee rondgereden (was nog geen 16). liep aardig goed, 90-95 op teller met ori uitlaat, 9mm, en DR50

toen ik 2 weken mijn certificaat had begonnnen de sleutelwerkzaamheden. ik werd nl. gepakt door de wouten, en was me cilinder, uitlaat en vtw kwijt.

met klein beetje hulp van mij oom een TP50 en metrakit uitlaat erop gelegd. hij moest weer ergens anders heen, maar de rs liep maar 45. dus ik naar kameraad, die heeft de carb toen opgeboord naar 12mm, en een grotere sproeier geplaatst....... rs liep ineens 110

dit liep allemaal super fijn, maar toen liep de krukas verrot. dus met oom weer nieuwe ingezet, maar die liep naar 50km weer kapot. toen heb ik zelf weer nieuwe kruk geplaatst, en me oliepomp ook maar meteen schoongemaakt, aangezien die verstopt zat en de problemen veroorzaakte. keb toen maar 17.5mm meteen gekocht, gemonteerd, en afsgesteld.

motorisch alles dik in orde dacht ik. toen ging ik op me plaat. spuiters waren te duur, dus ben ik zelf aan het spuiten gegaan. en dat lukte voortreffelijk:


omdat het blok verscheidene problemen gaf, waardoor het te duur werd, heb ik deze rs verkocht. ondertussen had ik de rs bijna helemaal uit elkaar gehad, wegens een aantal problemen, zoals dat ik de ketting niet kon spannen, er zat speling op de veerophanging van de achterbrug, de voorvering was te slap. dit soort dingen had ik hieraan verholpen.

maarja, rs was weg, nu wou ik iets nieuws, en wat anders. dat werd een rieju RR van een half jaar oud, en 4000km op teller. deze kon ik direct terugkopen voor de prijs waarvan ik de rs verkocht had.

hieraan heb ik nooit veel gedaan. alleen 70cc+17.5mm geinstalleerd, samen met sterkere koppelingsveren.

hij roeste wel hier en daar, daarom nog ff voor de verkoop achterbrug overgespoten. banden enz kon je hier ook makkelijk zelf op en af leggen. dat heb ik dus ook gedaan.

ook de voorvering aangepast, omdat die veels te slap was. achter het prolinks systeem er tussenuit gehaald, en bevestigingspunten op de achterbrug gelast voor de veer.

hier nog een picje van de rr:


toen werd het tijd voor weer wat echt werk:
Aprilia RS50
degene die ik nu heb dus.
voor meer info daarover mag ik jullie naar de volgende link wijzen:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/8965

Niet alleen met me eigen brommers ben ik bezig geweest. keb een stuk of 5 minarelli am blokken gereviceerd/kruklagers vervangen, en een paar andere blokjes, zoals van mt/tsx enz.

aanpassen van carters, cilinders bijwerken enzo, doe ik ook alemaal zelf. dit gewoon door zelf te testen, en leren van internet, en maar zien of het goed gaat. na een heel aantal cilindertjes en carters gedaan te hebben, krijg je er handigheid in.

scooters heb ik me nooit mee bezig gehouden. vind ik niet interesant.

naja, ik doe dus in principe alles zelf, heb enige kennis van zaken. enigste wat ik dus laat doen is bigend persen

naja, het moge wat duidelijker voor jullie zijn waar ik me mee bezig houd, en tot hoeverre mijn kennis rijkt.

ik hoop van jullie een soortgelijke reply!

Dit bericht is ge-edit door Nasic op 30-4-2003 14:15

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved