Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
895 Maarten 24-6-2001?07:20 Main Forum 611 4

Topicpost
Gepost door: Maarten Gepost op: 24-6-2001?07:20
Vorig jaar september ben ik na een korte achtervolging gepakt, resultaat: alles kwijt, cilinder, carb uitlaat enz. Maar voor de rest geen boetes, dus ik was nogal verbaasd dat ik een half jaar later (!!!) nog een boete binnenkreeg “wegens overschrijding constructiesnelheid met 30 km/u” In normaal nederlands: ze hebben met met 75 km/u geklokt. Maarja, boete van 390,- F*CK! Ben dus dubbel genaaid, onderdelen en een boete. Weinig wat je er aan kunt doen, behalve de gegevens op het proces-verbaal checken… Yeeha! Verzekeringsplaatje verkeerd genoteerd! ipv een O een Q! Betuuuur! Dus ik een nette brief geschreven naar Justitie, alles uitgelegd en gevraagd of ze de boete wilden laten vervallen. Na een paar weken kreeg ik een brief van Justitie terug waarin ze zeiden dat ze het doorstuurden naar de politie voor nader onderzoek. Zeikerds, ik had nog een uitvergrote kopie van m’n verzekeringsbewijs erbij gedaan, waar dus duidelijk op te zien was dat het een O was en geen Q. Maar de politie heeft het ‘onderzocht’ en nu kreeg ik gister weer een brief van vrouwe Justitia:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik naar aanleiding van uw brief d.d. 17 april 2001, in de zaak met de betrekking tot de overschrijding van de maximum constructiesnelheid, heb besloten om het transactie-voorstel (hij bedoeld boete :s) te handhaven. (LIJER!!!)

Uit het aanvullende proces-verbaal van de politie blijkt mij duidelijk genoeg dat het gaat om de bromfiets merk Honda, framenummer blablabla, ondanks dat mogelijk het verzekeringsnummer niet goed staat vermeld. Ik zal u wederom een transactievoorstel doen van f 390,- . Binnenkort zult u deze ontvangen. U bent niet verplicht deze te betalen. Indien u niet betaald, dan zal ik u dagvaarden voor de kantonrechter. Uw brief zal ik voegen in het dossier, zodat de kantonrechter hiervan kennis kan nemen.

Ik hoop u hiermede voldoende te hebben bericht.

De officier van justitie


Nouw, heel fijn, harstikke bedankt! Sodeju, de grootste criminelen komen vrij omdat hun naam ergens verkeerde gespeld staat, vormfout heet dat, en ik mag zowat een maandsalaris dokken terwijl zij een fout maken! Wie weet wat er kan gebeuren als ik het voor laat komen? Stel dat ik verlies, moet ik dan ook nog proceskosten betalen ofzo? Strafblad zal wel niet, hoewel ik wel 18 ben. Maar ik laat het er niet bij zitten, ik snap ook niet wat ze nou moeilijk doen! Ik heb veel vaker gehoord dat mensen bezwaar hebben aangetekend omdat de gegevens niet goed waren ofzo…

Tips graag!!!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved