Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
8067 Daan Da Man 18-3-2003 0:48 Main Forum 1055 15

Topicpost
Gepost door: Daan Da Man Gepost op: 18-3-2003 0:48
nou, ff een leuk verhaaltje...

ik reed in bergen op zoom over de zandstraat (voor de mensen die dat dus niet kennen, veel dus: das een HELE LANGE GLADDE RUSTIGE WEG)

dus ik maximaal gas enzo

reed al aardig hard, 100 ofzo

maar ik zag verderop een oude mevrouw fietsen, dus ik wil afremmen... VOORREM DOET NIX!!!!!! AaaaaaaAAAARRGGGHHHH
dus ik beetje corrigerend sturen en afremmen met achterrem.... STUUR VOELT VREEMD

echt heel typisch gevoel... je kunt zegmaar een beetje sturen en er gebeurt nix... je blijft gewoon rechtdoor gaan. (door centrifugaalkracht van het wiel)

dus ik stond stil.... tering wat duurt dat lang als je zo hard rijdt met alleen achterrrem

IK SCHEET M ECHT!!!! soow niet normaal

ikke stil... kijken naar me wiel, stuur, rem, voorvork, balhoofd, kroonplaat.... HELEMAAL NIX
dus ikke allemaal kloten en voelen of er speling was ofzo... helemaal nix... dus ik start en rijdt heel zachtjes nog een stukje.. nix... rijdt iets harder, weer tzelfde
dus ikke weer stoppen en kijken, weer nix.. en rem deed t nog steeds niet (schijfrem ja)

en me voorwiel remt ineens idioot hard tijdens t lopen. en me remblokjes raakten nix aan... dus ikke kijhard duwen, gelukkig bijna thuis

ikke thuis as eruit.........-ploenk,ploenk,ploenk-

allemaal ovale lagerkogeltjes......

heel de binnenkant van me wiel naar de tering, alles uitgesleten door die kogels, net zoals de tussenbus ook allemaal circels eromheen... dus ikke kijken naar me andere lager, mooie cfk, loopt alsof t een nieuwe is, meteen de grote lagers in me achterbrug bekeken... ook nog als nieuw

maar ik vind dus op de grond t afscherm plasticje van t kappotte lager> een of ander chinese tekens plasicje... duidelijk no quality... -snik- wat zijn veel eigenaars slecht voor der brommer

maarja de reden dat ik zoveel moeite neem om dit topic te schrijven is omdat ik mezelf rot ben geschrokken... en ik weet dat er hier gasten zijn die nog idioot veel harder gaan als mij... en ik had wel kunnen verongelukken, stel dat door de plotselinge krachten me as brak of dat ik hard moest remmen voor een uitrijdende auto met 1xx km/h....

dus mensen, als je dan toch aant sleutelen bent, check dan je lagers voor de zekerheid, veel tijd kost t niet, vooral niet bij crossertjes

(ohwja de buitenring van het lager heb ik uit me wiel moeten frotten met een bokkepoot das een speciaal stuk gereedschap -tnx dad- enneh... met een schroevendraaier ofzo had t dus nooit gelukt)

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved