Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
7613 Nick 22-2-2003 19:59 Main Forum 2146 56

Topicpost
Gepost door: Nick Gepost op: 22-2-2003 19:59
Nou daar is ie dan!
Eindelijk het nieuwe forum online
Het heeft even geduurd omdat er wel (zoals altijd bij dit soort dingen) wat dingen verkeerd gingen. De database wilde zich niet 1,2,3 op de nieuwe server werkend tonen.
Maargoed zoals je ziet is het toch nog goed gekopen :-P

Er is qua vormgeving en functionaliteit niet heel veel veranderd.
Aangezien alle scripts zijn herschreven (in php...) is het geheel wel een stuk efficiƫnter geworden en zijn er een aantal dingen verbeterd die niet zo simpel te verbeteren zijn als de boel eenmaal loopt. Dat heeft natuurlijk invloed op de laadtijd maar ook op de database 'vervuiling' en de snelheid waarmee je bepaalde handelingen kan verrichten (denk aan het inloggen, je hoeft niet terug te gaan naar de pagina waar je was, want die wordt automatisch refresht).

Maar, niet alleen de website is herschreven. We hebben ook hosting op een nieuwe server. Die server staat bij Netmasters, een hosting provider in Amsterdam. Daar werkt de neef van Wouter en die wilde ons wel van sponsoring voorzien. Dus zonder hem was het niet eens mogelijk en zaten we nog steeds op het ASP forum

Het is ongelovelijk veel werk om de boel helemaal over te schrijven in een andere programmeer taal. Uiteraard moet je eerst die taal helemaal gaan leren, maar vervolgens moet je ook ieder script daarin gaan overschrijven.
Ik ben er wel een tijdje mee bezig geweest (paar maanden), maar nog niet alles is af.
De volgende (grote) dingen moeten nog worden gedaan: Links (is bijna af), gallery, parts.
Daarnaast zijn er nog een aantal dingetjes die moeten worden toegevoegd. Onderandere een goede search engine.
Aangezien er ondertussen meer dan 115.000 replies zijn gepost vereist dat een nieuwe methode van zoeken. Dat is echter een verhaal apart en moet ik een keer rustig uitzoeken.

Dan als laatste een oproep aan jullie:
Uiteraard heb ik het forum door en door lopen testen tijdens de ontwikkelfase en heb ik de code zo dicht mogelijk proberen te maken.
Helaas zijn er _altijd_ bugs aanwezig bij het maken van dit soort dingen. Je komt daar echter meestal pas achter wanneer er 'a-la-mass' van gebruik wordt gemaakt.
Dus vandaar dat ik jullie wil vragen alle bugs, foutmeldingen waarvan je denkt dat ze niet daar horen, incompleetheden, etc. naar mij wil emailen ([email=nickhuysmans@chello.nl]) of in dit topic wil plaatsen.

Dit bericht is ge-edit door nick op 22-2-2003 20:03

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved