Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
7603 | Blukaap | 19-2-03?11:45 | Technical Forum | 1596 | 16 |
Topicpost | |
Gepost door: Blukaap | Gepost op: 19-2-03?11:45 |
Zoals sommigen wel weten ben ik een beetje aan het knoeien met m'n NSR (setup staat in profiel). Ik ben in sproeiermaat al 15 maten omlaag gegaan (van 140 naar 125, dell'orto klein maten), enige effect was eigenlijk dat ie een stuk sneller optrok, top kwam ie ook iets makkelijker aan, maar het toerental waarop ie topvermogen geeft bleef ongeveer gelijk liggen. Beetje lastig te zeggen waar precies eigenlijk, de powerband loopt van 6500-8500 (en hij loopt door tot 9500 als je gaat liggen, maar hij heeft niet genoeg vermogen over om er zittend heen te gaan). Topvermogen levert ie rond de 7500/8000 zo'n beetje. Opzich kan ie wel toeren maken (in de eerste 3 versnellingen is 12000 niet echt een probleem), maar dan heeft ie dus geen vermogen over. Maar de cilindertiming zou een hoger topvermogen mogelijk moeten maken in mijn ogen(uitlaatpoort @ 188 graden, spoelers @ 124). Blijft over de Tecno uitlaat eigenlijk, die ga ik vanmiddag inkorten denk ik. Op een hoogst professionele wijze (lees: flens afzagen en veertjes kruislings d'r op zodat ie er niet afpleurt ). Opzich is het wel leuk om met 8500 toeren 100 digi te gaan, maar hij zou toch wel wat meer mogen halen van me . En opzich vind ik die sproeiermaat vrij klein, maar ik begin ook een beetje het idee te krijgen dat de sproeiermaat niet zo veel te maken heeft met de cilinderinhoud als ik dacht (aangezien ik ook al heb vernomen dat Rens nu een 105 sproeier in z'n 125 eurocilindro heeft zitten, hoewel dat natuurlijk een heel ander blok is, maar het zegt opzich wel iets). |