Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
728 Maarten 11-6-01?00:12 Main Forum 2425 32

Topicpost
Gepost door: Maarten Gepost op: 11-6-01?00:12
gistermiddag, broertje van een maat van me, Karel, 16 jaar...

Hij rijdt op z'n MT over een industrieterrein, z'n maat rijd achter hem op z'n MB. Er zitten mooie spring-hobbels in die weg, dus hij springt erover, kijkt achterom hoe z'n maat de hobbel neemt... En klapt frontaal op een tractor met 70 km/u... De trekker reed ongeveer 30. Hij ramt de tractor precies tussen het wiel en de motorkap. Z'n maat ziet hem door de lucht heen vliegen, zelf kon hij het nog net ontwijken. Dus hij stapt af en rent naar hem toe, Karel ligt op straat met de ogen dicht, en er komt bloed uit z'n mond. Z'n maat roept z'n naam en hij slaat even de ogen op, "m'n buik, m'n buik". Z'n maat ziet dat z'n buik open licht. Hij belt 112 en binnen 5 min is er een ambulance. De broeders verwachtten niet dat hij levend het ziekenhuis zou halen... Ze zijn een half uur bezig geweest met 'inpakken' zodat hij de ambulance in kon. Uiteindelijk in het ziekenhuis hebben ze zijn milt moeten verwijderen, verder blijkt dat z'n maag gescheurd is, en de maaginhoud door heel z'n buikholte zit, wat zekerweten een buikvliesontsteking word. De lever is beschadigd en ook is z'n long gekneusd, ze zijn bang dat die long nog inklapt. Verder heeft hij 4 ribben gebroken en overal schaafwonden. Zijn situatie is nu stabiel, ze houden hem onder narcose, en maken hem één keer per dag wakker. Hij heeft heel veel pijn en zal dat voorlopig nog wel houden. Hij licht ook aan de beademing en heeft slangen in z'n neus en en z'n armen.

Ik heb dinsdag nog bij hem achterop gezeten, hij kon goed rijden, en nu door zo'n foutje is zo'n joch bijna dood...
Ik schrok me echt de pleuris toen ik het hele verhaal hoorde. Dan kijk je opeens ff heel anders naar je brommer... Je weet dat het kan gebeuren enzo, maar als het zo dichtbij gebeurt... gruwelijk man.

Z'n MT was helemaal aan gort, wat ik gehoord heb is dat het frame doormidden was geknakt, het voorwiel en voorvork helemaal verfrommeld. De trekker is er waarschijnlijk overheen gereden, zelfs de achterveren waren geknapt. Er zat gewoon geen bruikbaar onderdeel meer aan, de restanten lagen over 20 meter verspreid...

De jongens die op de trekker reden ontkennen allbei dat ze achter het stuur zaten, gore hufters! :p Waarschijnlijk zat er ook nog een derde persoon in de trekker, maar die is weggelopen! Als dat de chauffeur is geweest en ze pakken hem, dan mogen ze hem op alle mogelijke manieren naaien, ook al was het niet zijn schuld. Hij laat wel zo'n jongen voor dood onder z'n trekker liggen!

Je moet zelf weten of je opgevoerd rijd, doe ik zelf ook, maar weet wel wat er kan gebeuren...

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved