Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
7237 | Martijn | 26-1-03?15:14 | Technical Forum | 293 | 2 |
Topicpost | |
Gepost door: Martijn | Gepost op: 26-1-03?15:14 |
zo..dus ik gisteravond/nacht mn blok splitsen op mn kamer..om mn 6bak erin te mikken.... hele kamer vol olie..maja..:(... dus ik mn 5bak er eerst uit geropt...cil en zuiger van mn malossi zagen er trouwens nog prachtig uit...zelfs de kop...alleen zwarte aanslag in het midden en richting de poorten... ik ben er dus achter gekomen dat de 5bak van een suzuki tsx bijna het zelfde is als een 6bak...de 5bak in std blokken heeft onderdelen die een 6bak ook heeft...snappie.. bijvoorbeeld...om de schakelwals zit een soort krans...daar zitten van die putjes/kuiltjes in zodat ie in de versnelling blijft 'hangen'....deze is bij een 5bak het zelfde als bij een 6bak.. de schakelvorkjes zijn ook precies et zelfde geloof ik..., en evenveel..dacht dat bij hondas een 6bak een schakelvorkje meer had...maja... het enige wat anders is zijn dus de tandwielassen, en de schakelwals..hoewel de schakelwals wel bijna het zelfde is..maja...das logisch... maar een std tsx is dus al heel erg voorbereid op 6bak...denk aan ontstekingsdeksel..met het schakelschema...staat voor een 6bak..met stickertje erover van een 5bak...die schakelwalskrans...met 7 inkepingen..ipv 5... maja.. iig...nu een probleempie.. een tsx membraam is heel anders dan honda....honda kan verschillende kwantiteiten kleppen kopen....6kleps...4kleps.. tsx is altijd 2kleps...het enige wat je kunt doen is van de 2 kleppen 1 klep maken..en het spijltje tussen de 2 kanalen wegvijlen..dat het 1 grote klep wordt.. dat heb ik nu dus...1groot gat met een groen polini membraamkleppie.. maar een maat van me heeft een std membraam met blauwe kleppies (iets dunner d8 ik)...en dat ding vliegt....nou vraag ik me dus af wat beter is...2 kleine kanaaltjes met 2 klepjes...of 1 grote...meen me te herinneren dat er een formule was van mcdizzy..die het oppervlak berekende.. dat grote gat is wel veul groter dan 2 kleine...en 2 kleppies kunnen meer onafhankelijk sluiten enzo...dus ik denk mss dat dat verschil maakt...dat de grootte van het gat/gaten niet zo heel veel uitmaakt..aangezien groter dan de inlaat oid toch geen nut heeft.. ook de dikte van de kleppies weet ik nog niet wat ik zal doen...groen (dikste dacht ik) of blauw (op 1 na dikste)... wat is het verschil tussen de diktes...waar is het voor nodig? |