Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
7214 | Joost | 24-1-03?23:26 | Pro Forum | 7495 | 13 |
Topicpost | |
Gepost door: Joost | Gepost op: 24-1-03?23:26 |
Oke, hier gaan we dan. Al een tijdje heb ik te lopen denken om dit topic te open. Hier gaan we dan: * Wat is jullie mening over Time-Area's en duration. * Welke vind je nuttigere en hoe liggen volgens jouw de verhoudingen? De reden waarom ik hier over begin is dat ik de durations in Bells zijn boek wel heel erg hoog vind liggen. Ik was vandaag weer even bezig met het doornemen van een aantal poort-mapen en heb ze voor de eens vergeleken met de waarden die in Bells boek staan. Bell heeft het volgende lijstje aan duration gegeven in zijn boek: Uitlaat: Engine Aplication RPM Duration 2 x 62 cc Road race 14.000 206-208 1 x 80 cc Motocross 12.500 199-201 1 x 80 cc Road race 13.500 202-204 1 x 100 cc Motocross 11.800 196-198 1 x 100 cc kart 10.800 178-180 1 x 125 cc Motocross 11.500 196-198 1 x 125 cc Road race 12.000 200-202 … Spoelers: RPM Duration 14.000 136-142 13.000 134-140 12.000 132-136 11.000 130-134 10.000 128-132 9.000 126-130 8.000 124-128 … En nog veel meer leuke getallen, maar daarvoor moet je het boek zelf kopen. Als ik echter dmv time-area berekeningen voor een 50cc het benodigde poort oppervlak bereken bij 12.500 toeren. Dan kom ik uit op uitlaat durations van 187 graden bij een poort breedte van 28mm. …. En als ik de andere cilinders even snel doorreken dan blijkt dat die ook allemaal veel lager zitten van Bells zijn waarden. Tot nu toe zijn time-area berekeningen me heel goed bevallen. En tot nu toe heb ik alle cilinders ook op die manier aangepast. Maar waarom zijn de waarden in Bell zijn boek zoveel hoger? |