Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
70169 | Mano Oudejans | 13-4-2025 22:38 | Begin Forum | 119 | 6 |
Topicpost | |
Gepost door: Mano Oudejans | Gepost op: 13-4-2025 22:38 |
Hoi allemaal ik ben Mano, Ik rij nu ongeveer 10 maanden rond op mijn Motorhispania ryz 50 uit 2005. Nooit grote problemen mee gehad behalve de standaard slijtage ketting versnellingsbak olie banden en remmen. Echter twee weken geleden ging het lampje wat een te hoge temperatuur aan geeft branden. Ik heb toen de koelvloeistof bij gevuld ging zo’n 400ml in best veel. Daar heb ik 5 dagen mee gereden hij koelde zeker weer goed alleen begon steeds beroerder te schakelen ook begon hij minder vermogen te krijgen. Hij liep eerst 70 gps met een onbegrensde uitlaat en originelen cilinder momenteel loopt hij nog maar 55 gps en daar komt hij ook erg beroerd. Omdat hij slechter begon te schakelen heb ik de versnellingsbak olie afgetapt deze was grijs/zwart wat betekende dat er water in zat ik heb toen een waterpomp revisie geïnstalleerd dit heeft gewerkt want de versnellingsbak olie blijft er goed uit zien. Alleen het probleem dat de brommer minder vermogen heeft was nog niet opgelost ik heb toen omdat de brommer aardig rookte de koppakking vervangen ook dit had geen resultaat. Tot slot heb ik ook nog een nieuwe bougie geïnstalleerd dat deed ook niks. Ook heb ik de carburateur helemaal uit elkaar gehad en schoongemaakt dit hielp ook niet. Zelf weet ik niet meer zo goed wat er nou nog mis kan zijn met deze brommer heeft iemand van jullie nog ideeën wat het kan zijn en hoe ik dit dan ook weer zou kunnen oplossen? Alvast bedankt en als jullie na deze bijbel nog meer info nodig hebben hoor ik het graag. Gr Mano Oudejans |