Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
7016 Big-A 14-1-03?16:19 Elektronica Forum 1746 14

Topicpost
Gepost door: Big-A Gepost op: 14-1-03?16:19

Hee jongens, ik zit met een probleempje. In de schuur heb ik een vette aprilia red rose staan. Hij is al wat jaartjes oud maar rijdt nog goed. Al sinds dat ik hem heb (3jaar ongeveer)is er iets niet goed met zn electrisch gedeelte. Al in het begin brandde er telkes lampjes door enzo. Hij is al verschillende malen bij de fietsenmaker geweest en steeds 'zou' het verholpen moeten zijn. Ze branden nog steeds door. Er is me verteld dat het aan de spanningsregelaar zou kunnen liggen, maar volgens de fietsenmaker niet. Die duwde er telkens nieuwe lampjes in maar na een dag waren ook die weer doorgefikt.
Ik begin er nu een beetje een schurft hekel aan al die fietsenmakers te krijgen en wil het zelf oplossen. Kan iemand me hierbij helpen? Misschien een bedradingsschema of is er misschien iemand daar die deze symptomen kent bij een aprilia???
Vanmiddag ben ik alvast een beetje aan de slag gegaan met een multimeter. Conclussie: als de moter stationair draait levert de accu 4 volt maar zodra ik meer gas geef wel tegen de 50 en meer. De lampjes gaan bij meer gas ook feller branden en branden spoedig erna door. Kan iemand me vertellen waar ik (als dat de oorzaak blijkt) een 2ehandse of nieuwe spanningsregelaar kan kopen? Of kan iemand me uberhaupt hiermee helpen? Alvast erg bedankt!

--Anthony

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved