Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
70138 STL 15-8-2024 17:28 Begin Forum 489 20

Topicpost
Gepost door: STL Gepost op: 15-8-2024 17:28
hoi,

ik heb een oude MTX 50cc gekocht voor de zoon voor de crossen.
Niet veel geld gegeven maar ik wist dat er werk aan was.

Bij deze...help

Inmiddels de handboek gevonden op internet en beginnen kijken hoe alles werkt.

Wat is het probleem?
- we hebben hem gekocht met een problem, hij reed maar dat was ook alles. Bij hogere toeren begont hij te sputteren
- tevens werkte de electrictieit ook niet, geen lampen pinkers, er was geen spanning
- dit werd eigenlijk alleen maar erger bij het crossen
- tot nu, start niet meer
- als ik de bougie test vonkt hij wel bij het kicken
als het voldoende is weet ik niet.
- de vorige eigenaar had er ook problemen mee maar hij wou er hem niet meer mee bezighouden, en deed hem daarvoor aan een lage prijs weg
- wel is de bougie en bobine reeds vervangen en ook de ontstekingsplaat op het vliegwiel

nu m'n vragen
- ik heb gezien dat de weerstand gemonteerd ophet frame dicht tegen de bobine schade vertoont. kan deze de ontsteking lastig vallen?
- kan een defecte regelaar de ontsteking lastig vallen
- bijvoorbeeld een kortsluiting of defect in het spannignsgedeelte naar lamp of pinker, kan dit beletten dat de bougie goed vonkt?
- de motor is een 65cc blok met sproeier 98, ik heb dit nog niet open gedaan, wil eest even vragen. volgens de vorige eigenaar gaan sproeier 98 en 65cc samen, maar hier kan ik nog niet op redeneren, moet dti nog zoeken

alvast bedankt voor enige input!

UPDATE:
- ik heb bobine & spoelen van de wisselstroomgenerator uitgemeten volgens het handboek dit klopt. Eigenlijk weet ik alleen dat de spoelen niet verbrand zijn zeker. Ohms kloppen ze en dus niet onderbroken
- bobine afgevezen kijken als de bougiekabel mooi paste op de bobine was ook zo.
- een bougie eens vervangen voor zekerste, ook prima
- aan een CDI kan je niet veel meten zeker?


mvg,
Steven








Dit bericht is gewijzigd door STL op 15-8-2024 om 19:57 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved