Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
70134 Kees H 16-6-2024 12:36 Begin Forum 800 5

Topicpost
Gepost door: Kees H Gepost op: 16-6-2024 12:36
Mijn zoon heeft een brommer gekocht, Rieju RS2 met AM6 blok. Helaas nogal een miskoop want er mankeert enorm veel aan. De meeste zaken zijn inmiddels opgelost alleen krijg ik het niet voor elkaar om power te krijgen onderin.
Vanaf 8000 toeren schiet hij als een speer onder je kont vandaan en als je hoog in de toeren schakelt trekt hij lekker door maar o wee als je een klein heuveltje op moet of bij de stoplichten weg moet rijden....
Hij gaat ook niet lekker in 1 x terug naar stationair dus dat leek mij een gevalletje valse lucht maar alles gecheckt en dat lijkt allemaal prima.
Ook valt hij soms in 1 x uit na een tijdje vol gas te hebben gereden, gas dicht, paar seconden wachten en dan doet hij het weer. Dat lijkt een benzine toevoer probleem maar dat is het niet want als ik Ron d de 8000 toeren blijf rijden slaat hij niet af.
Compressie is 6 bar, aan de lage kant maar dat moet nog net lukken lijkt mij.
Elektrisch starten werkt ook nooit maar aandrukken direct.
Er zit een 21mm carburateur op met powerfilter (carburateur lijkt heel veel op een Mezoly 21mm Race Black Edition maar kan ook bijvoorbeeld een Dell'Orto PHBG 21mm DS Racing zijn, geen idee) en met sproeier 110 rijdt hij het beste. De luchtmengselregelschroef doet ook bijna niets, en de stationaire schroef reageert ook traag. Carburateur lijkt helemaal nieuw en ziet er van binnen ook keurig uit.
Geen idee wat voor uitlaat er op zit, op de demper staat Voca maar type weet ik niet. Hij zit wel te laag gemonteerd want beide zijkappen zijn gesmolten, erg vreemd.
Ik heb gelijkwaardige problemen gevonden op diverse fora maar nergens lees ik een oplossing.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved