Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
70127 2Tinteressant 10-3-2024 20:41 Begin Forum 1445 10

Topicpost
Gepost door: 2Tinteressant Gepost op: 10-3-2024 20:41
Dag ik heb een vraag over de temperatuur van mijn am6 blok

Ik heb een motorhispania rx 50

Standaard 50cc (net nieuw)
Dellorto 17.5 carb
Sproeiermaat 86
Standaard demper (geen idee wat voor een merk het is)
Metrakit racing uitlaat er staat op dat het voor competition only is.
standaard niet verstelbare onsteking
standaard bobine/cdi

Ik ben behoorlijk nieuw op het gebied van 2T maar heb er al wel redelijk mee gekloot maar eigenlijk heb ik er geen ballen verstand van. van wat ik eigenlijk aan het doen ben en wat voor een gevolg een bepaalde afstelling doen heeft.

Ik weet dat de temperatuur meter het doet want toen ik nog geen KVS in het systeem had ging de meter (logisch) best rap omhoog. maar nu het systeem vol zit met KVS en er mee rij gaat de meter gewoon niet omhoog.

Ik heb het een en ander gelezen over warmte en hittegraad, ik heb echt geen flauw idee of dit in verband is met elkaar.

(FYI ik moet hem nog inrijden)
Verder denk ik dat de brommer nog wat beter moet afstellen. maar als ik de choke optrek loopt die beroerd en valt die uit dus dat is opzich best goed. opzich rijd de brommer redelijk komt uiteindelijk in een behoorlijke powerband. alleen onderin soms wat hoogtoerig en wijnig trek kracht met spelen van het gas of door schakelen doet die het weer normaal.

Als je wat interessante/handige info voor mij hebt hoor ik dat graag. Ook kritiek ik hoor graag of ik wat fout doe!!!

Groeten Brandon

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved