Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
70121 Old italian 5-2-2024 14:49 Begin Forum 1550 5

Topicpost
Gepost door: Old italian Gepost op: 5-2-2024 14:49
Hi brommerforum, graag wat advies over het oplossen van een hardnekkig probleem met warm-/vastlopen van mijn Demm brommer uit 1966...

De ontsteking is goed afgesteld. Mengsmering 1:40, later zelfs 1:25. Standaard uitlaat. Standaard cilinder 49cc. Diverse carburateurs geprobeerd. De originele Dellorto ua18s zoog valse lucht, werkte voor geen meter. Met een Bing 19mm en sproeier 76 loopt hij mooi regelmatig stationair en reageert goed op het gas. De meest voorkomende oorzaken van een warmloper lijken me daarmee opgelost. Maar hij blijft steeds warm lopen (vastlopen als ik niet op tijd stop) na 2,5 a 3 kilometer.

Ideeën waar het verder nog aan zou kunnen liggen?

Wat ik nog kan bedenken is dat de zuiger misschien iets te groot is. De zuiger die er in zat was van het goede type voor Demm en Ø 40,6mm. Die zuiger was helemaal zwart geblakerd en vertoonde sporen van warm-/vastlopen, maar kon koud wel vrij bewegen in de cilinder. Het probleem heeft zich bij de vorige eigenaar/sleutelaar (die ik niet ken) blijkbaar ook voorgedaan. De cilinder lijkt overigens niet beschadigd. Ik heb die zuiger vervangen door een nieuwe (zelfde type en maat). Maar dus steeds die warmloper. Misschien te weinig zuigerspeling? Kan ik met mijn spullen niet meten…

Deze zuiger is ook verkrijgbaar als Ø 40,4mm. Beide maten worden genoemd in de documentatie van Demm. Van 40,6 naar 40,4 lijkt me echter wel een flinke stap kleiner ineens… Zou de zuigerspeling dan niet te groot worden als 40,6 koud ook in de cilinder past?


Dit bericht is gewijzigd door Old italian op 5-2-2024 om 14:51 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved