Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
70058 | MediocreTroll | 25-1-2023 10:58 | Begin Forum | 2240 | 17 |
Topicpost | |
Gepost door: MediocreTroll | Gepost op: 25-1-2023 10:58 |
Hallo Brommerforum, Na een lange tijd ongeregistreerd informatie opnemen hier mijn eerste post (geen rechten voor posten TF). Ik sleutel sinds kort aan mijn oude crossbrommer na een kantoordag, om de kop leeg te maken. Ik heb 'm vroeger helemaal gestript voor de kilootjes om de brommer mogelijk 10 centimeter van de grond te krijgen op een bultje in het plaatselijke bos. Nu weer aan het herstellen voor wat weggebruik sinds mijn werklocatie op zo'n 15 km ligt. Goed excuus voor dit project. Al wat stadia doorlopen; frame opgeknapt, voorvorken gereviseerd, van voor tot achter alle elektra nieuw, nieuwe wielassen en lagers, bloklagers, ga zo maar door. Het blok ligt open en er moet een nieuwe cilinder op. Cilinderinhoud houd ik gelijk aan kentekenbewijs, maar het mag echt harder dan het boeteplafond. Gewoon sportief zonder al te veel gejengel. Ik zag de cilinder van Athena Racing met uitlaatklep. Ik ken het van de MX maar is dit legaal voor straatgebruik? Ik kan hier niets over vinden. Heeft iemand ervaring met het verhoogde rijcomfort in de lage toeren door de klep? Of blijft een 50cc gewoon matig op dit gebied... Huidige componenten: Doppler Endurance krukas PHBG 17,5mm, malossi VL17 Doppler WR7 uitlaat Anders toch maar naar de veelgenoemde Doppler Vortex of reguliere Athena Racing 50cc, tenzij iemand een beter idee heeft. Een motorrijbewijs heb ik al. Ik wil het brommertje gewoon gebruiken na het opknappen, dat heiligt de middelen. TLDR: Is een cilinder met variabele uitlaatklep straatlegaal en heeft het nut op een 50cc? |