Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
69714 | TommyRR | 17-4-2020 13:58 | Begin Forum | 1213 | 8 |
Topicpost | |
Gepost door: TommyRR | Gepost op: 17-4-2020 13:58 |
Woensdag heb ik een Rieju RR 50 gekocht uit 2005. Toen ik hem kocht, leek alles goed, hij smoorde wel ietsje, maar de verkoper zei dat hij lang stil gestaan had en dat dat na een lange rit wel over zou gaan. Maar de dag erna wil hij geen toeren meer maken. Hij start gelijk, zonder choke en reageert gewoon op het 1e stukje van het gas, maar zodra je iets meer gas geeft, smoort hij. Iets gas los en hij pakt weer, gas open houden is afslaan. Het maakt voor die toeren niet veel uit of ik rijd in de 1e versnelling of in zijn vrij gas geef. Hij rookt niet veel en klinkt prima stationair. Wat ik al gedaan heb: - Carburateur schoongemaakt - Luchtfilter schoongemaakt - Uitlaat losgehaald en gekeken/gevoeld of die goed vrij was (alleen de originele versmalling zat in de demper) - Nieuwe benzine (mengsmering) - Doorstroom benzine getest (een liter komt in 5 minuten uit de tank via het kraantje) - Zuiger en cilinder bekeken via de uitlaatpoort (niet echt top, maar lijkt nog te doen) De sproeiers die erin zitten zijn 66 hoofd, 45 choke en 32 stationair. Cilinder en carburateur zijn origineel. Iemand nog ideeën wat ik kan proberen? |