Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
69547 | yamahaman | 15-11-2018 13:27 | Technical Forum | 3257 | 2 |
Topicpost | |
Gepost door: yamahaman | Gepost op: 15-11-2018 13:27 |
Beste brommerforummers, Met nostalgische gevoelens voor de leuk eens een Puch Maxi gekocht. De Puch heeft een 70cc airsal met 15mm bing en powerfil ter. Nu doet zich helaas een probleem voor. In toeren loopt de Puch erg goed, maar laat ik de Puch in toeren terugzakken tot ik bijna stil sta, dan krijg ik bij gas geven een bwoap geluid en valt 'ie weg. Ik heb het volgende gedaan om het 1 en ander uit te kunnen sluiten: - Voetpakking, koppakking en inlaatpakking vervangen - cilinderkop en bougie vervangen - sproeiers van 76 t/m 88 geprobeerd. Nu viel me zojuist op dat toen ik even zonder luchtfilter reed, de carburateur in dat lage toerengebied tijdens het 'bwoap geluid' benzine uitspuugt aan de luchtfilterzijde. Heeft dit te maken met een vlotternaald? Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen. Vriendelijke groet, Jaap Scheepers Edit: zojuist even 'de deotest' gedaan. Zodra ik deze op de verbinding spruitstuk-carburateur spuit valt ie direct uit. Iemand tips om deze goed af te kunnen dichten? Heb al PTFE tape geprobeerd (soort gastape), deze wordt snel week en helpt niet. Tips? Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 15-11-2018 om 13:54 uur. Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 15-11-2018 om 15:13 uur. |