Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
6949 Woeter 7-1-03?16:17 Main Forum 10239 25

Topicpost
Gepost door: Woeter Gepost op: 7-1-03?16:17
Volgens mij schrijven veel mensen geen bezwaarschrift als ze een boete krijgen. De meesten denken nou betalen die hap dan ben ik ervan af. Als ik een boete krijg en ik denk dat ik een klein beetje kans zou maken met een bezwaarschrift schrijf ik er altijd een, je krijgt sowieso uitstel van betaling...

Op 26 juni werd ik aangehouden door een vriendelijke meneer met een kleurige motor en mocht ik mee om even op zo'n apparaat te gaan staan:([URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=1&id=4494[/t]Verhaal Staat Hier[/URL])



Daarop kreeg ik de volgende boete



Daarop schreef ik het volgende bezwaarschrift

Wouter
adres blabla

Officier van Justitie
Postbus 9013
7200 GP Zutphen

19 september 2002,

Bezwaarschrift tegen beschikking: 89053695659

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik door middel van deze brief bezwaar indienen tegen de door mij ontvangen bekeuring.

Op 28 juni jl. werd ik aangehouden door een motoragent en mij werd om mijn certificaat en verzekeringspapieren gevraagd. De agent stak deze in zijn zak en mij werd mede gedeeld dat ik mee moest naar het politiebureau voor een algemene rollenbank test.

Het bezwaar wil ik motiveren door de slordigheid waarmee deze algemene controle werd uitgevoerd. Ter plekke werden mijn gegevens genoteerd en de brommer gecontroleerd op verdere mankementen, welke er niet waren. Daarna werd de brommer op de rollenbank gezet. Nou zet ik zeer grote vraagtekens wat betreft de kwaliteit en de ijking van deze rollenbank. Het apparaat kwam zeer onbetrouwbaar over, tijdens de test kon de brommer niet fatsoenlijk vast worden gezet en moest de brommer met maar liefst 3 agenten vastgehouden worden. De koelingsbuis welke op het motorblok gericht hoort te zijn, stond niet op de koeling van de brommer gericht wat betekend dat de meting niet geldig is. Deze koelingsbuis viel tijdens de test herhaaldelijk van de rollenbank af, waardoor er gestopt moest worden met de test om de buis weer op de testbank te zetten. De analoge meter gaf ook een zeer onbetrouwbare indruk, de naald zwabberde heen en weer waardoor je maar een soort gok moest doen wat nou de precieze waarde was. Graag zou ik een ijking- of goedkeuringsrapport inzien zodat ik zeker weet dat deze testbank goed functioneerde. De agent welke op de brommer zat had zijn beide benen op de grond, waardoor dus niet zijn volle gewicht op de brommer rustte, waardoor er dus minder wrijving op het achterwiel was, dan als je echt rijd, dan heb je de benen niet op de grond.

Verder ergerde ik me aan het feit dat er wel 20-25 agenten op de been waren voor deze algemene controle en de helft maar stond te kijken wat er gebeurde en niks te doen had, volgens mij kunnen die kostbare uren wel in betere dingen gestoken worden. Overigens, de agent die mij staande gehouden had en mijn certificaat in zijn zak gestoken had was vergeten deze terug te geven en was alweer vetrokken met mijn papieren dus in zijn zak. Nog een slordigheidfout dus, de agent moest teruggeroepen worden om het certificaat terug te brengen.



Ik hoop op uw begrip en hoop dat u deze beschikking ongegrond verklaart.


Met vriendelijke groet,


Wouter


En daarop kreeg ik de volgende brief terug



En vandaag deze



Oftewel ik hoef niet te betalen dat is toch wel een bezwaarschriftje waard of niet!!

Ze zijn wel hard genaaid, ik stond op die rollerbank met begrenzer aan en ook de gasstelschroef ingedraaid toen dus nog 86 euro en nu hoef ik die ook niet te betalen, terwijl me brommer 110 liep

EDIT:

Wat ik nu pas zie is dat er boven de laatste brief verzenddatum 8 januari staat terwijl het vandaag 7 januari is, stelletje sukkels van het CJIB :p

[Dit bericht is ge-edit door Woeter op 7-1-03 16:42]
edit naam

Dit bericht is gewijzigd door Woeter op 20-10-2006 om 22:14 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved