Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
69325 | icewim | 17-1-2017 21:09 | Technical Forum | 12208 | 33 |
Topicpost | |
Gepost door: icewim | Gepost op: 17-1-2017 21:09 |
Beste mensen, Zojuist heb ik een "Znen Lucatti Grande Retro" snorscooter gekocht. Waarom dan? Nou; ik wilde een simpel, niet al te duur dingetje voor hier in het dorp. Voor 350 a 400 euro was dat een afgetrapte tomos of dit 1600 Km gelopen, startte goed, koud ook geen geluidjes, alle electronica werkt, rijdt prima/geen gerammel of afgetrapt gevoel; tja, hoeveel deuk kan je je vallen? Ding ziet er als nieuw uit en dat vind het vrouwtje dan weer belangrijk Afijn; ik ben 45: brommers zijn tweetakt, 50 cc terwijl snorbrommers 25 cc zijn, meestal moet je schakelen, koelen doen we met lucht, aandrijving is door middel van een ketting en scooters zijn alleen voor een motorrijbewijs........ Ehh, het is anders tegenwoordig en ik moet er een beetje in komen weer hoor. Neem mij niet kwalijk. Ik kan hem over een paar dagen halen en begrijp: - het is een viertakt - het is een 50 cc met module voor 40 km/h terwijl de 25 km/h erbij zit en er zo weer in kan - water gekoeld misschien? En dus mijn vragen: - viertakt is gewoon normale benzine erin? Loodvrij? Ron 95? - zijn er dan ook modules die hem nog harder laten gaan? - olie in het carter? Olie peilen dus? - op koelvloeistof en peil letten; zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? - zijn er nog sites die onderdelen voor zulks verkopen? - moet ik met mijn antieke insteek nog iets anders weten? Ergens op letten? Zo, dat waren mijn vragen wel zo'n beetje. Ik hoop maar dat er een boekje bij zit Alvast hartelijk bedankt voor je tijd! Edit; toch nog wat vragen erbij bedacht..... - heeft zo'n ding nog een carburateur en/of contactpunten? - hij loopt een beetje snel stationair; valt dat tegenwoordig nog af te stellen? Dit bericht is gewijzigd door icewim op 17-1-2017 om 21:21 uur. Dit bericht is gewijzigd door icewim op 17-1-2017 om 22:12 uur. |