Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
69174 | xDearWorld | 14-7-2016 13:52 | Technical Forum | 2688 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: xDearWorld | Gepost op: 14-7-2016 13:52 |
Hallo iedereen, Mijn tzr '05 had de laatste tijd een paar rare kuren, wanneer ik voor een stoplicht stond in de 1e versnelling en naar rechts hing begon hij heel erg te trillen en ratelen. Hij was niet heel lang daarvoor naar de garage geweest om de koppeling te vervangen, maar had niet het idee dat het daar iets mee te maken had. 2 weken later, heb ik bij een andere benzinepomp (shell vlaardingerdijk) getankt en daarna ging het berg afwaarts. Hij wou niet stationair blijven lopen, hij kreeg steeds drop outs. En op een gegeven moment kwam er een sis uit mijn uitlaat en was hij uitgevallen. Ik kon hem hierna gewoon elektrisch starten en weer naar huis rijden. De volgende dag weer 15 km naar werk gereden, moeite met stationair blijven. Toen weer terug naar huis, kreeg ik binnen 1 km een enorm vermogen verlies, overgeschakeld naar mijn reserve en toen wou hij weer, naar de bp gereden, wou kijken of er verkeerde benzine inzat of iets dergelijks, sleutel breekt af... Naar huis gegaan met ov, andere sleutel gehaald volgende dag terug gegaan, rook gewoon als benzine. Maar hij wou helemaal niet starten, ook niet met aanduwen. Hij heeft wel compressie, maar hij komt op gang, dan komt er een sis uit de uitlaat en slaat hij af. Ik heb gekeken of er nog benzine loopt vanaf de schakelaar (aan/uit/reserve), doet ie. Bougie gekeken, beetje te rijk, maar niet heel gek. Heb nu de carb eraf gehaald, maar ziet er nog heel netjes uit van binnen. Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen controleren? Ik las dat de ontsteking vast zit, dus deze kan geen verkeerde timing hebben, correct? Hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met dit. Groetjes, Sander |