Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
69112 | Shogun | 6-5-2016 21:54 | Technical Forum | 4288 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: Shogun | Gepost op: 6-5-2016 21:54 |
sinds het verkloten van mijn 70cc ben ik overgegaan op een 125 wat beide gemeen hebben is de lage top snelheid bij wat mijn vader en ik gedeeltelijk vrij hogen toeren vinden mijn 125cc ATHENA trouwens heeft een top van 70/80 kpu hij raakt de 70 op de 8000 toeren en de 80 op 9000 toeren nou gebeurt er iets vreemds rond de 9000 toeren daar ga ik straks verder op in. nou heb ik meerdere vragen. is 9000 toeren top niet vrij laag voor een 125cc als ik namelijk rond lees op het forum hebben sommigen het er over dat hun powerband pas begint bij de 9000 toeren tot 11000 en soms zelfs toeren zo hoog dat je het niet op de toeren teller kunt aflezen aan de andere kant heb ik ook een keer gelezen dat een athena 125cc een laagtoerigen cilinder is dus wat is een beetje een beetje reƫle toeren gebied voor een Honda mb in het algemeen en voor een 125cc dan over het probleem bij de 9000 toeren rond de 80kpu dan begint de toerenteller een beetje heel erg omhoog en omlaag te gaan als ik hem dan nog een beetje door trek hoor ik opeens een pssshhh(soort turbo) geluid en een kleine klap/tik bij mijn cilinder als ik dan gas minder kan ik wel weer gelijk volop uiteraard niet boven de 80 dus ik verlies geen vermogen ofzo nu zit ik dus te denken dit kan aan meerdere dingen liggen 1 hij krijgt te weinig smering en er moet een grotere sproeier in 2 hij maakt over toeren maar 9000 toeren vind ik niet echt over toeren tenzij mijn toeren teller dus niet naar behoren werkt? ook heb ik een vrij lichte tandwielverhouding 12/40 dat verklaart uiteraard de lage top maar waarom zijn die toeren dan zo hoog hier nog mijn setup 125cc athena 20mm mikuni carb externe sproeier tdw 12/40 std honda mb8 uitlaat |