Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
69095 | Shogun | 22-4-2016 19:41 | Begin Forum | 3426 | 11 |
Topicpost | |
Gepost door: Shogun | Gepost op: 22-4-2016 19:41 |
Ik heb vandaag voor het eerst zelf benzine gemengd met olie omdat ik zonder benzine kwam te staan. En het dichts bijzijnde benzine station had geen mengsmering pomp. Maar nu de vraag ik heb er toen 180 ml 2 takt olie in gedaan omdat ik een 9 liter tank heb en dat was volgens de verhouding 1:50 maar toen ik hem starten en ging rijden vond ik hem erg weinig roken. Ik kon het bijna niet met het blote oog zien ik heb hem bij het benzine station wel goed door geschut want er stond op de verpakking van de olie niks over zelf mengend nou heb ik dus thuis nog een dopje olie er bij gedaan waardoor er nu dus 200 ml in de tank zit wat staat tot 1:45 maar hij rookt nog steeds amper. terwijl ik bij die mengsmering pompen waarop staat dat er 1:50 armer dus dan 1.45 zichtbaar in verhouding veel meer rook uit de uitlaat komt. dit kan natuurlijk komen omdat er goedkopere olie in die pompen gebruikt wordt. Maar ik zou toch van de mensen die hier ervaring mee hebben willen weten of dit normaal is ik wil namelijk geen vastloper krijgen. Ik had trouwens eerst de olie erin gedaan en dan pas getankt. en later dus met volle tank nog een dopje olie erbij gedaan Dit bericht is gewijzigd door Shogun op 22-4-2016 om 19:42 uur. |