Beste mensen,
Ik sta voor een raadsel. Ik heb onlangs een yamaha dt50 mx gekocht volgens mij uit eind jaren 80. Na er een paar keer eropte hebben gereden deed hij het niet meer. Probleem bleek de ontsteking te zijn, de bougie vonkte de ene keer wel en de andere keer niet. Nu komt het vreemde, ik heb ondertussen de gehele ontsteking vernieuwd. Nieuwe bougie, bougiedop, bougiekabel, bobine, ontstekingsspoel, condensator, contactpuntjes. Verder heb ik alle kabels doorgemeten, ook die van het contactslot en de noodmotorstop. Verder ook nog alle andere kabels nagelopen of ze niet contact maken met het frame ofzo,dit alles is niet het geval. De contactpuntjes staan goed afgesteld. Toch doet de bougie het niet. Af en toe vonkt hij heeel erg zwakjes, zo zwak dat het in het pikkedonker ietsjes kunt zien. Andere keren doet hij het helemaal niet. Alle vernieuwde onderdelen zijn originele yamaha onderdelen. Ik zit met de handen in het haar, heb geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen. Heeft iemand van jullie ideeën??
|