Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
68627 | Aprilia RX 50 2003 | 12-3-2015 21:18 | Main Forum | 6353 | 22 |
Topicpost | |
Gepost door: Aprilia RX 50 2003 | Gepost op: 12-3-2015 21:18 |
Eigenlijk een motor vraag, maar gezien hier best een aantal motorrijders rond hobbelen stel ik hem hier toch maar even. Momenteel ben ik bezig voor mijn (A2) 35kW rijbewijs hierna ben ik natuurlijk van plan een motor te kopen. Nu wil ik hier graag wat advies inwinnen over welke motor voor mij nou de beste keus zou zijn. Eigenlijk is heel grof gezegd wat ik wil: Een Enduro/SM die met ongeveer dezelfde onderhoudsintervallen als hun kleine 50cc broertjes mij elke dag naar het werk kunnen brengen ( ca 50km enkele reis) EN off-road (bossen, stranden, zo af en toe een crossbaan) redelijk kan doen. Wat ik precies zoek: - Relatief licht gewicht. Mag natuurlijk wel een stuk zwaarder zijn dan een volbloed crosser. - Onder de 35 kW - Over een vrij simpele ombouw 17' <-> 18/19' en 21' beschikken. - Relatief goedkope 2e hands (budget een klein beetje afhankelijk van de toestand maar denk aan ¤2000 tot ¤3000). - Betrouwbaar zijn voor ca 100 km per dag een 10 tot 20 dagen per maand. - Middellange of lange onderhoudsintervallen. Ik wil niet elke maand een zuiger hoeven wisselen. Eens per jaar is niet direct probleem. Revisie/groot onderhoud bij 10000 KM is acceptabel. - Eigenlijk het liefst injectie gezien ik het gezeik met carburateurs na mijn lange brommerperiode wel een beetje zat ben, maar is geen must. - Ik ben helemaal gek op 2 takten maar ik ben bang dat mijn keuze pakket mij niks dan 4 takten laat. Mocht iemand iets weten hoor ik het graag! Kunnen jullie mij misschien helpen met een frisse blik op de situatie en op weg helpen naar mijn eerste motor? Bij voorbaat dank! |