Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
68576 | Aprilia RX 50 2003 | 26-1-2015 16:32 | Technical Forum | 6255 | 10 |
Topicpost | |
Gepost door: Aprilia RX 50 2003 | Gepost op: 26-1-2015 16:32 |
Van de buren heb ik hier een snor Gilera Citta. Ze hebben hem gekocht dat hij slecht liep. Wanneer hij rijdt wil hij niet langzaam rijden, wanneer hij echt slecht loopt valt hij weg, stottert hij wat, gaat hij weer een paar tellen goed en herhaalt zich. Hij reed soort van maar viel toen uiteindelijk stil. Toen bleek dat de plaat voor de koppeling er af was gevallen. Ze hebben er zelf een nieuwe plaat op gezet, maar toen vonden ze dat hij maar eens wat beter moest gaan lopen en er moest een standaard uitlaat op ivm snelheid en uiterlijk. Toen had hij de volgende setup: - Leovince circuit uitlaat. - std carb (sproeier 64), uitlaat etc - Luchtfilter miste. Dus nu heb ik hem hier staan en ben er wat mee bezig geweest. Gezien het luchtfilter miste en de opvoerpijp leek het mij dat het slecht lopen daar wel eens aan kon liggen. Dus het volgende gedaan: - Std uitlaat gemonteerd. - Malossi filterhuisje met filter gemonteerd (enige die er te krijgen is). - Nieuwe bougie (B7ES). - Vlotterbakje schoon gemaakt. - Gecheckt of de carb goed op het blok zit. Nu liep hij nog precies hetzelfde. Toen de bougiedop vervangen voor een waterdichte rode Champion. Het leek opgelost, behalve dat hij nog te hard liep stationair. Ook werd de bougie wat wittig. Er maar eens een sproeier 68 in gedaan en hij liep rustiger stationair en leek ook gewoon goed te rijden. Een stukje gaan rijden, ging goed, maar viel toen uiteindelijk weer weg en bleef slecht lopen. Zien jullie hier nog een verdacht onderdeel of denken jullie een oorzaak te weten? Edit: Ik heb er verder nog niet aan kunnen werken dan dit dus ik heb de cilinder nog niet kunnen demonteren. Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 26-1-2015 om 16:39 uur. |