Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
68372 | bromfiets | 26-7-2014 14:15 | Begin Forum | 1512 | 3 |
Topicpost | |
Gepost door: bromfiets | Gepost op: 26-7-2014 14:15 |
Dit is mijn eerste topic op dit forum, ik ben bekend met andere fora maar die gaan over pk's met vier benen dus vergeef me als ik een stomme vraag stel. Kort geleden heb ik een Puch maxi super gekocht van 1977. In het begin verliepen de tripjes prima maar ik rij flinke afstanden en veel in de stad en mijn brommer viel op een gegeven moment steeds uit voor elk stoplicht, verzopen. Ik heb via Google de manier gevonden om te regelen dat hij minder smering kreeg met stationair draaien en het probleem leek opgelost tot vorige week en ik onderweg weer stilstond. Thuis heb ik samen met mijn vader het blokje geopend om te proberen om de sproeinaald ook af te stellen maar dat is niet gelukt. Wel zijn we een aantal dingen tegengekomen waar we onze twijfels bij hebben. Zo is het kapje wat over de sproeier zit dolgedraaid en lekt hij daar smering en het luchtfilter trekt valse lucht. ook gooit hij behoorlijk wat olie via de uitlaat er uit, lekt hij smering en gebruikt hij behoorlijk wat (de 1 op 33 die mij verteld is haalt hij zeker niet). Nu zijn wij niet technisch genoeg en ben ik op zoek naar een betrouwbaar iemand in de buurt van Hoeven/Etten-Leur die hem voor mij na zou willen kijken zonder dat ik gelijk 2 keer de aanschafprijs kwijt ben en waar ik ook van te voren weet waar ik aan toe ben. Niet alleen motorisch zou hij nagekeken moeten worden, er zit ook steeds speling op de voorvork en de banden en remmen zouden ook nagelopen moeten worden. Ik zou graag een veilig gevoel hebben als ik onderweg ben, dus weet je iemand hier in de buurt dan hoor ik het graag! (Mijn achterband is vernieuwd bij Schietecat in Breda, daar ga ik liever niet meer naar terug.) Groeten, Nathalie. |