Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
68296 Renier 2-6-2014 22:14 Begin Forum 7010 9

Topicpost
Gepost door: Renier Gepost op: 2-6-2014 22:14
Hee iedereen,

Heb een omgebouwd iets wat bestaat uit samenraapsels van oude originele Honda onderdelen, ligt momenteel een CG125 blok onder, is wel zuinig maar niet echt spectaculair verder. Ik wil eigenlijk mijn aangepaste CB50 frame waarvan het chassisnummer niet klopt, komt wel overheen met de papieren maar die zijn van heel iet anders, vervangen door een zuiver CB50 frame en er dan ook een 50cc origineel Honda blok onder hangen. Ben namelijk zelf niet de gene die de Honda zo heeft aangepast (heb hem met een ruil verkregen) en wil er vaak mee gaan rijden dus heb liever dat het verhaal een beetje gaat deugen, ook kan het goed zijn dat een ander blok veel fijner rijd. Heb bijv. momenteel maar 4 versnellingen, had daarvoor twee Rieju RR's met 6 versnellingen en op de Honda heb ik het gevoel dat ik ze toch echt mis telkens en wil ik dan doorschakelen na de 4 maar ja dat gaat dan dus niet.

Nou ben ik een beetje na aan het denken over wat ik het beste eronder kan gaan leggen, een CB50 blok ligt voor de hand, vind viertakt ook wel leuk maar heb het idee erbij dat het niet echt vooruit komt vooral qua accelereren (word ik door scooters aan alle kanten voorbij gevlogen ben ik bang voor) en nog maar 4 versnellingen. Honda MT/MB blok lijkt me misschien wel wat, geen ervaring mee en het is tweetakt maar dat hoeft zeker niet verkeerd te zijn denk ik. Het liefste wel lucht gekoeld, dat is het gemakkelijkste en het betrouwbaarste in mijn ervaring, maar kan misschien ook wel iets verzinnen voor waterkoeling is misschien ook wel lachen. Wat denken jullie? Misschien nog andere suggesties?

Het gaat me er wel om dat ik zoveel mogelijk uit een 50cc blokje kan gaan halen, mag natuurlijk ook niet helemaal maar velen malen beter dan een omgekat frame en 125cc, wil niet dat mocht er iets gebeuren de verzekering of wie dan ook besluit dat ik alles zelf mag gaan betalen of wat dan ook mochten ze er achter komen, of dat ik een idioot hoge boete ga krijgen of iets (met choke erop loopt ie maar 60 maar goed blijft een groot risico zo'n 125cc denk ik). Kan gelukkig ook mijn CG125 voor een degelijk bedrag kwijt waarvoor ik weer een tweedehands 50cc blok en wat ik nog meer nodig heb kan gaan halen.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 2-6-2014 om 22:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 2-6-2014 om 22:31 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved