Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
68135 | Meathausen | 14-3-2014 17:16 | Technical Forum | 4295 | 8 |
Topicpost | |
Gepost door: Meathausen | Gepost op: 14-3-2014 17:16 |
Hallo! Ik heb hier nog een Honda X8RS staan die ik klaar wil maken voor de verkoop. De scooter loopt zeer fijn alleen op topsnelheid stottert hij een beetje, lijkt alsof hij af en toe een arbeidsslag overslaat. Ik heb de meeste dingen die ik mij kon bedenken al geprobeerd: - Bougie vervangen - Afstellen met sproeiers - Hierna luchtschroef afgesteld De scooter loopt goed, trekt goed door, start goed, loopt goed stationair, er mankeert eigenlijk niets aan. Behalve dat stotteren op topsnelheid. Ik denk zelf aan een elektrisch probleem? Aangezien ik niet veel verstand van elektra heb zou een beschrijving hiervan fijn zijn mocht het hier aan kunnen liggen. Het lijkt alsof de CDI of bobine het toerental niet kan bijbenen op topsnelheid. Dit lijkt mij raar aangezien de scooter helemaal origineel is. Setup: standaard 50cc standaard uitlaat 12mm dellorto carb met sproeier 80, alles is schoongemaakt. standaard luchtfilter Bougie is koffie bruin dus aan de afstelling ligt het niet lijkt mij. Zit een BR7HS in. Topsnelheid op de kilometerteller is 65, ik gok dat dit zo'n 45 a 50 echte kmh's zijn. Volgens mij is dit genoeg informatie om tot een probleem te komen. Mvg, Meathausen |