Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
68107 RubenDT 28-2-2014 1:02 Begin Forum 3390 28

Topicpost
Gepost door: RubenDT Gepost op: 28-2-2014 1:02
Heya,

Heb nu sinds een tijdje een DT aangeschaft. Het doel er van is meer om een beetje enduro te rijde, wat perfect te doen is hier aangezien ik op de Veluwe woon. Hierbij te denken aan beetje buitenwegen en dan elk zandpad in scheuren waar we in mogen.

Sinds kort dus ook een Italkit 74cc met handgemaakte Leovince en 21mm carb er op. Vertand op 12 voor, en gewoon std achter. Rijd zon 102 en blijft mooi in het toeren bereik. (55 in zen 6 rijd heerlijk nu)

Alleen tja..
Kom je van je 50cc..
Heb nu een paar dagen de 74cc.. Eerste test ritje wel geinig. Daarna een paar keer op een 250cc KTM crosser gereden.. Terug op de DT, en verveel me nu dood. Dus het idee: 125cc conversie.

Ik had begrepen dat er 125cc (2t) blokken onder gegooid kunnen worden, zoals bv die van een aprilia RS125. Daarvoor zou ik dan een schade RS125 kopen (Rijdend ivbm testrijden etc), en gewoon alles overzetten. (Kabelboom e.d).

Alleen dan de vragen:
- Zijn er andere modellen dan alleen een RS125 waarvan ik het blok zou kunnen jatten? Dit heeft er meer mee te maken dat ik dan gewoon kan kijken welke het goedkoopste gaat worden.

Een vriend van me, met 80cc heeft eens met 100 een leuke noodstop moeten maken met zijn standaard remmetjes. Is dus niks van over. Nu heeft hij de remmerij van een 125cc crosser er op gegooid. Alleen tja.. Ik vind het nog steeds een beetje twijfelachtig. Dus vroeg ik me af.. Is het mogelijk om een hele andere voorvork er in te gooien? Het liefst een met dubbele schijf voor.

En dan de achterbrug..
De achterbrug van een DT50 is naar mijn weten naar ontwerp van een 80cc crosser. Heb hem aardig af zitten beuken nu, en hij is nog even recht als eerst. Alleen met een 125 wil ik die dus ook vervangen.. Een bredere achterband zou wel fijn zijn. Dus wat voor achterbrug zou ik er op kunnen gooien? En met welke remmen?

De veer zal dan waarschijnlijk ook nog aangepast moeten worden ivbm het extra vermogen. Ideeën voor deze veer?

De brommer zal uiteindelijk naar het RDW gaan om herkeurd te worden naar A2 motor. (Motorrijbewijs A2 komt er deze zomer aan). Dit is meer zodat we hem gewoon normaal af kunnen stellen en er dan normaal mee op de snelweg kunnen.

Budget:
Huidig blok zal met de start verkocht worden. (Incl uitlaat), dit zal wss rond de 500-600 opleveren gok ik zo? Daar gooi ik dan een paar honderd bij voor een RS125 donor (Of andere motor) met relatief lage km stand. Het beste zou uiteraard zijn met compleet verlepte kappen. Scheelt weer in de prijs.

De remmerij etc.. Tja.. Dat zal een beetje af hangen met wat er voor komt. Dus ~800 euro? (Excl RDW herkeuring). De brommer zal naar motor specificaties om worden gebouwd, met alle kleine rot regeltjes er bij :p

Dus als iemand wat weet, kom maar op!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved