Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
68060 | Tiess | 30-1-2014 15:31 | Technical Forum | 5344 | 24 |
Topicpost | |
Gepost door: Tiess | Gepost op: 30-1-2014 15:31 |
Hallo, Ik heb een TZR uit 2006, heb vandaag de derde vastloper gehad sinds ik hem heb gekocht. Maar de oorzaak van de laatste is nog onduidelijk. Even wat voorgaande informatie: Setup; DR 80 Leovince V6 Originele 16mm carburateur, spoeier 156 Bougie hittegraad 9 Smering; Geen oliepomp, dus mengsmering. Castrol Power RS, verhouding 1:40 Hij liep voor het eerst vast toen ik hem net had gekocht en er letterlijk 500 meter mee had gereden, gat in de zuiger, oorzaak; vorige eigenaar had hem veel te arm afgesteld. (Zat sproeier 114 in, liep daarna bij mij perfect met 156. Stotterde alleen als je wat meer gas gaf (zonder hoog in toeren te gaan) als hij koud was) Toen gelukkig geen schade aan de cilinderwand, dus een nieuwe zuiger was voldoende. De tweede keer was na ongeveer 2500 km, toen liep het smalend lager kapot, dus de oorzaak was duidelijk. Maar het zorgde ervoor dat ik veel schade had. Dus gelijk een nieuwe cilinder, zuiger en krukas gekocht. Die zuiger had het ongeveer 3000 km volgehouden. Vandaag blokkeerde mijn achterwiel toen ik ongeveer 75 km/h reed. Maar heb hem gelukkig recht kunnen houden. Ik was weer bang dat mijn naaldlager kapot gelopen was maar toen ik mijn cilinder eraf haalde bleek dat dit niet het geval was. Ik ben dus erg benieuwd hoe dat de vastloper deze keer is ontstaan, wie kan mij helpen? Ik zet er wat foto's bij zodat het wat duidelijker is. Alvast bedankt. |