Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
67886 | Sigma | 12-10-2013 15:49 | Technical Forum | 5510 | 24 |
Topicpost | |
Gepost door: Sigma | Gepost op: 12-10-2013 15:49 |
Hey, Ik ben met een vriend een standaard am6 blok aan het tunen. Nu is het doel om zonder echte uitgaven het blok sneller te maken. (niet wegens een beperkt budget gewoon als uitdaging, dus ga nou niet roepen dat er een dikke gianelli conti op moet komen ofzo.) Nu dachten we natuurlijk richting de cilindertiming. Maar is dit wel nuttig met de std uitlaat? Gaat niet enkel het verbruik (en slijtage) naar boven? Nu dachten we de fabricagemarges weg te werken (squishrand, afwerking,...) De uitlaatpoort bij te werken en de compressie te verhogen. Compressie en die marges wegwerken lijken mij sowieso effectief. Maar die uitlaatpoort, is dat een goed idee? Ik had al even een redelijk extreme timing gemaakt (zonder fluitpoorten) Uitlaatpoortduur 195 graden Breedte 26.2mm En dat in een mooiere ovaalvorm. Of zou ik beter de poorten minder extreem timen, zodat het beter bij de uitlaat past? Het is de bedoeling om hem dagelijks te gebruiken dus slijtage, verbruik,... zijn belangrijke factoren. Alvast bedankt! Dit bericht is gewijzigd door Sigma op 12-10-2013 om 17:51 uur. |