Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
67622 | isotopia | 19-6-2013 15:37 | Technical Forum | 1767 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: isotopia | Gepost op: 19-6-2013 15:37 |
Sinds een tijdje hebmik een bakbrommer (3wieler) met een nsr blokje. Frame flink aangepast, nieuw achterwiel, schijfrem en nieuwe achterbrug. Alleen de afstelling van het blok gaat nog niet zo soepel. Even wat informatie vooraf. Honda NSR50 met 70cc, 19mm keihin carb en origineel luchtfilter. Nieuwe koppakkingset, zuigerveren in orde, kop gevlakt, uitlaat luchtdicht. Expansieuitlaat waar ik een klein stuk uit het brede deel heb geslepen, anders paste ie niet. Tegendruk al wel iets anders zijn geworden. Oplopende sproeier maten en ben nu beland bij 140. Terwijl 105-110 logischer zou zijn. Hij maakt bovenin wel makkelijk toeren, tot 8500-9000. Alleen je zou verwachten dat ie zou gan stotteren door een te rijk mengsel met deze sproeiermaat. En onderin gaat ook nog niet optimaal. Gas langzaam opendraaien, dan gaan de toeren wel mee. Maar vanuit stilstand bij geen vermogen en als je in 1x het gas open zet slaat iet af. Behalve als ik de luchtinlaat half met mijn hand afdek. Hij krijgt dus overal in het bereik nog steeds teveel lucht denk ik. Valse lucht heb ik nergens kunnen ontdekken. Ontsteking is electronisch (CDI en grondplaat kan maar op 1 stand) dus daar kan ik ook niet zoveel mee. Wie heeft een idee? |