Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
67490 | NVRBRKN | 26-4-2013 22:14 | Main Forum | 3895 | 6 |
Topicpost | |
Gepost door: NVRBRKN | Gepost op: 26-4-2013 22:14 |
Dag lezers, Ik ben in het bezit van een Tomos A35 waar ik eerlijk gezegd de laatste tijd heel veel pijn en moeite aan heb besteed. Ik hoop nu bij het laatste probleem van dit lange lijstje ben; de roestaanslag in de benzinetank: Zo zag dat er ongeveer uit. Na een beetje rondkijken op verschillende forums ben ik aan de slag gegaan met het goedje schoonmaak azijn. (42ct bij de AH) Allereerst heb ik mijn benzinekraan er af gedraaid en deze vervolgens in de schoonmaak azijn gelegd. Daarna heb ik een dop op de onderkant van mijn benzinetank gedaan en deze zo tot de nok toe gevuld met schoonmaak azijn. Na ik heb dit 3 dagen zo laten staan met de volgende resultaten: Allemaal drijvende stukjes roest in mijn tank! Dat betekent dus dat het niet meer aan de benzinetank is vastgeplakt Mijn benzinekraan was zo goed als opgelost! Mijn vingers onder de grijze rotzooi; deze kon ik dus weggooien. Niet meer doen dus! Toen kwam the moment of truth: het leegmaken van de tank, en kijken hoe het er uit ziet. Alleerst liet ik hem gewoon in een emmer leeglopen. Tot mijn grote verbazing kwamen hier grote hoeveelheden roestschilfers uit. Daarna ben ik met de waterspuit zo goed mogelijk overheen gegaan. Weer enorme hoeveelheden roestschilfers! Ik denk in totaal wel een laagje van 3 centimeter in mijn emmer. Na heel veel water en heel veel schudden is dit het eindresultaat: Zeker een groot verschil met eerst! Maar is het roestvrij genoeg denken jullie? Of gewoon nog een paar dagen in de schoonmaak azijn zetten? Informeer mij, en ik hou jullie op de hoogte! Dit bericht is gewijzigd door NVRBRKN op 26-4-2013 om 22:15 uur. Dit bericht is gewijzigd door NVRBRKN op 26-4-2013 om 22:15 uur. |